رهبر انقلاب در مراسم تنفیذ رئیس‌جمهور: این جلسه نماد مردم‌سالاری است

    کد خبر :68978

مقام معظم رهبری جلسه تنفیذ ریاست جمهوری حسن روحانی را نماد مردمسالاری دانستند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در مراسم حکم تنفیذ حکم ریاست جمهوری حسن روحانی تاکید کردند: اهمیت این جلسه از دو نظر است؛ یکی اینکه آغاز یک دوره‌ی مدیریت جدید کشور است که این امیدواری وجود دارد که ان‌شاءالله مسئولانی که همراه با رئیس‌جمهور محترم و منتخب وارد میدان عمل خواهند شد، با ابتکارات و توانمندی‌های بیش از گذشته ملت را خرسند کنند و همین خواسته‌ها و مطالبی که رئیس‌جمهور محترم بیان کردند، این‌ها را برآورده کنند.
ایشان افزودند: جهت دوم این است که این جلسه نماد مردم‌سالاری است، این دوازدهمین جلسه از این قبیل -از اول انقلاب تا امروز- است؛ یعنی ملت ایران دوازده مرتبه از آغاز انقلاب در انتخاب مدیران طراز اول کشور نقش‌آفرینی کرده‌اند؛ این خیلی مسئله‌ی مهمی است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای همچنین سه جهت گیری دولت دوازدهم را برشمردندو تاکید کردند:جهت گیری اول؛ پرداختن به مشکلات مردم است. پرداختن به مسائل داخلی، مشکلات مردم، مسئله معیشت و اقتصاد؛ که این دو را باید به نقطه قابل قبولی در طول این چهار سال برسانید. جهت‌گیری دوم؛ تعامل گسترده با دنیاست. این درست نقطه مقابل آن چیزی است که دشمنان ما و سلطه‌گران عالم دنبالش هستند. ما می‌توانیم با دنیا ارتباطات وسیع و گسترده‌ای داشته باشیم، هم به ملت‌ها و دولت‌های دیگر کمک کنیم، هم از کمک آنها بهره‌مند بشویم. جهت‌گیری سوم؛ در برابر هر سلطه‌طلبی با صلابت و قدرت ظاهر بشوید. آن سلطه‌طلب هر که میخواهد باشد، امروز از همه متجاوزتر و وقیح‌تر رژیم ایالات متحده آمریکاست، در مقابل اینها با صلابت، با قدرت، با پشتوانه‌ی اقتدار ملی و کمک این مردم می‌توانید از ترفندهای آنها جلوگیری کنید و آن را دفع کنید.

رهبرانقلاب همچنین در بخشی از سخنانشان یادآورشدند: یکی از نکاتی که تأکید دارم از ذهن کسی بیرون نرود حضور دشمن و ترفندهای دشمن است. امیرالمؤمنین فرمود: «اگر شما در سنگر خوابتان برد، در سنگر مقابل شما که دشمن شماست ممکن است کسی بیدار باشد.» مراقبت را در همه‌ی امور نباید فراموش کنید؛ مسئولان مخاطبان اول این سخن هستند. دشمن مشغول دشمنی است، منتها به فضل الهی، ملت ایران آبدیده شده‌اند.
ایشان افزودند: ما را تحریم کردند؛ تحریم البته مشکلاتی را برای کشور به وجود آورد، اما چشممان بر روی امکانات خودمان باز شد؛ وقتی تحریم شدیم به خود آمدیم.امروز علی‌رغم میل و خواست دشمن، ما قوی هستیم. جمهوری اسلامی امروز به مراتب قوی‌تر و مقتدر تر از سال‌های اول است با وجود این همه تحریم و دشمنی.این نشان‌دهنده‌ی این است که ما استفاده کردیم از این دشمنی‌ها و خودمان را قوی کردیم.
هم دشمنی‌های صریح دشمن ما را مقاوم‌تر کرد هم دشمنی‌ها غیر صریح؛ بعضی ها دشمنی‌شان در دستکش مخملی اما با دست چدنی است که قبلاً هم عرض کردیم. به برکت این دشمنی‌ها مقاومت ما افزایش پیدا کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید