جدیدترین اخبار
۱۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۸ گزارش تصویری کد خبر :68935

کیا اسپورتیج نزد ایرانیان محبوب‌تر است یا هیوندای توسان؟

در واقع به رغم فروش بسیار خوب نسل قبلی دو خودروی کره‌ای توسان و اسپورتیج در کلاس کراس‌اوورهای کوچک شهری اما این توسان است که با گذر از نسل قبل همچنان وضعیت بسیار خوبی به لحاظ فروش در ایران را به ثبت رسانده و دور از چشم هم‌وزن‌های شرقی و غربی خود در ایران، می رود تا به پرفروش‌ترین خودروی بازار ایران در کلاس خود در سال ۹۶ دست یابد.

به گزارش بازتاب به نقل از فرادید، برای کسانی که در ایران توان خرید خودروهای لاکچری و لوکس هم چون مرسدس بنز، ب.ام.و یا پورشه را هرگز نداشته و بودجه خرید محدودی دارند، خودروی خارجی یعنی کیا و هیوندای. در واقع برای این قشر که به سرسختی در طرفداری از محصولات کره‌ای معروفند سوار شدن به یک اتومبیل روز با خرید یک هیوندای یا کیای زیبا و البته پر آپشن شروع شده و در سطح بسیار زیادی فراگیر شده است.

کیا-هیوندای که از سال ۲۰۰۵ پای در جاده جهانی شدن گذاشت و یکی به نعل و یکی به میخ تلاش داشت از روی دست بزرگانی مثل تویوتا، فورد یا آئودی خودروهایی مناسب خریداران با بودجه محدودتر تولید کند، حالا به آلترناتیو تویوتا، نیسان و پژو تبدیل شده است.

در واقع گذشت روزگار و تلاش بسیار کیا هیوندای را به جایی رسانده که بعد از ده سال پرشتاب این دو برند به انتخاب نخست بسیاری از خریداران در بازارهای مختلف جهانی از جمله بازار ایران تبدیل شده‌اند. بررسی بازار هیوندای توسان و کیا اسپورتیج در نسل جدید این دو خودرو اما خبر از تغییراتی در ذایقه ایرانیان می دهد.

در واقع به رغم فروش بسیار خوب نسل قبلی دو خودروی کره‌ای توسان و اسپورتیج در کلاس کراس‌اوورهای کوچک شهری اما این توسان است که با گذر از نسل قبل همچنان وضعیت بسیار خوبی به لحاظ فروش در ایران را به ثبت رسانده و دور از چشم هم‌وزن‌های شرقی و غربی خود در ایران، می رود تا به پرفروش‌ترین خودروی بازار ایران در کلاس خود در سال ۹۶ دست یابد.

این خودرو که در چندین سطح و تریم تجهیزاتی در یک بازه قیمتی گسترده از ۱۶۵ تا ۱۹۵ میلیون تومان در بازار عرضه شده است، نخستین عامل موفقیت خود را باید مدیون تعلل کیا در عرضه سریع مدل اسپورتیج در ایران و نیز عدم حضور رقبای قدر در این بخش از بازار از برندهای هم‌رده دانست.

در عین حال شناور بودن قیمت این خودرو باعث شده تا بسیاری از خریداران بتوانند با بودجه‌های کمتر به خرید این مدل مبادرت کنند در حالی که اسپورتیج پس از یک عرضه ناموفق اولیه تنها در گونه فول آپشن آن هم با قیمتی بسیار گزاف عرضه شد و البته علیرغم کیفیت بسیار بالای ساخت، نتوانست در میان خریداران و نیز نمایشگاه‌داران چندان محبوب شود.

دلیل دیگری که شاید موجب شد توسان به موفقیت چشمگیری در نسل دوم خود دست یابد این بود که طراحی نسل جدید این مدل به شدت به سانتافه شباهت داشت و این عامل باعث شد تا بازهم بر روند محبوبیت این خودروی کره‌ای اضافه شود. استایل جذاب این خودرو که به نوعی نمونه کوچکتر، اسپورت‌تر و در عین حال جذاب تر سانتافه است، کاری کرد که بسیاری از طرفداران سانتافه که اندکی از چهره تکراری سانتافه خسته بودند به سمت دیگر خودروی گروه هیوندای رفته که هم قیمت کمتر و هم ظاهر جدیدتری دارد.

 

این میان اشتباهات خود اسپورتیج را نباید نادیده گرفت. محصول پرفروش کیا که در نسل قبل نخستین نشانه تغییر بزرگ این شرکت موفق کره‌ای برای پای گذاشتن به بازارهای جهانی بود، پس از یک تغییر و تحول گسترده در ظاهر، به شدت از سوی منتقدان و فعالان حوزه خودرو طرد شد. عمده ایرادی که به اسپورتیج جدید وارد می شود در نحوه طراحی دماغه جلو این خودرو بود که در عین هماهنگی با زبان طراحی جدید کیا، نشانه‌های یک خودروی جوان‌پسند و جسور را در مقایسه با نسل قبل کمتر در خود داشت.

وبگردی

روی خط خبر

  • سفر بارزانی به تهران؛ بیم و امید کردها
  • روایت زیباکلام از بازی خطرناک علیه روحانی
  • اروپا چگونه برجام را حفظ می‌کند؟
  • ناجا از شهرداری تهران شکایت کرد: قرارداد میلیاردی با شهرداری سابق در زمان انتخابات غیرواقعی است
  • عماد افروغ: زنگ خطر جابجایی خادم و مخدوم در ایران به صدا در آمده!/ اعتماد میان قدرت سیاسی و مدنی، ضامن سلامت سیاسی کشور است
  • عراقچی: ایده برخی از اروپایی‌ها دادن امتیاز غیربرجامی به ترامپ برای نگه داشتن او در برجام است
  • ردیف بودجه موسسه آیت‌الله مصباح حذف نشده / ۲۶۰ میلیارد تومان بودجه نهادهای فرهنگی حذف شد که امیدوارم در صحن علنی بازگردد
  • کنسرت گروه محبوب “ماکان بند” در محلی متفاوت
  • چرا عربستان، ترکیه را خطرناکتر از ایران می‌داند؟
  • شلیک موشک بالستیک انصارالله به پادگان وابسته به مزدوران هادی در تعز
  • آقای بازیگر از فصل ۴ “شهرزاد” گفت
  • برنامه ریزی جدی برای نابرابری‌ها در روستاها و شهرهای کوچک
  • تیلاپیا مضر نیست/ به خاطر قزل‌آلا ممنوع کردیم
  • اجازه نمی‌دهیم برخی جریان‌ها هزینه آشوب را کم کنند
  • رئیس جمهور به چالش «رشیدپور» جواب می‌دهد؟
  • علی مطهری: انتشار فیلمی از جلسه خبرگان رهبری مسئله مهمی نبود/ اینکه مردم از مباحثات مجلس خبرگان آگاه شوند امر مثبتی است
  • رمزگشایی از شرط و شروط ترامپ برای «برنامه موشکی ایران» /کارشناس مسائل نظامی: موشک های ایران دفاعی است نه تهاجمی
  • هر ایرانی باید تنها یک دفترچه بیمه داشته باشد
  • وقتی مادری ار روی فقر مجبور می شود فرزند خود را به دیگری واگذار کند!
  • خداحافظی «لیسانسه‌ها» از تلویزیون
  • تأکید معاون شهردار تهران بر توسعه دوچرخه سواری در پایتخت
  • توضیحات پلیس درباره خبر آتش سوزی در شهرداری
  • ۱۵ سال طراحی نیسان در اروپا
  • کارمندان و کارگران کمپانی مرسدس بنز در سال۱۸۹۷
  • همان «پنج نفری» که توانایی بر هم زدن بازار ارز را دارند، رئیس بانک مرکزی کنید!
  • صادرات زعفران ۳۳ درصد بیشتر شد
  • دلیل ممنوعیت واردات تیلاپیا حمایت از تولید داخل اعلام شد
  • حذف کاغذ از فرایند مالیاتی
  • واکنش ایران به ادعاهای عادل الجبیر
  • برنامه ترکیه برای کاهش وابستگی به واردات