توضیحات معاون سازمان تامین اجتماعی درباره “سقف‌دار شدن خدمات درمانی”

    کد خبر :68871

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به پرسشی درخصوص احتمال سقف دار شدن خدمات درمانی ارائه شده به بیمه‌شدگان گفت: هنوز تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده و بررسی کارشناسی به‌روی آن صورت نگرفته است.

مهدی درخشان در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به پرسشی درباره احتمال سقف دار شدن خدمات درمانی تامین اجتماعی اظهار کرد: این موضوع پیشنهاد وزارت بهداشت بود که در بخش سرپایی سقفی برای مراجعین تعیین شود اما هنوز به روی این برنامه کار کارشناسی صورت نگرفته است.

وی افزود: هنوز زیرساختی هم برای عملیاتی شدن این برنامه مهیا نشده است و راهکار اجرایی مشخصی ندارد و باید بررسی بیشتری بر روی آن انجام شود. به هر روی هنوز تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده است.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه امروز بسیاری صاحبنظران و کارشناسان معتقدند که باید به سمت نظام ارجاع و پزشک خانواده برویم و برای میزان مراجعه و نحوه مراجعه به متخصصان محدودیت هایی در نظر بگیریم عنوان کرد: هر محدودیتی بد نیست و علت اصرار بر استقرار نظام ارجاع استفاده درست و بجا از خدمات درمانی است. در واقع یک هدف مهم راهنمایی درست بیماران در کانال‌های ارجاع است.

درخشان با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 42 میلیون بیمه شده تامین اجتماعی از خدمات درمانی استفاده می‌کنند عنوان کرد: بخشی از خدمات ما از طریق مراکز ملکی متعلق به خود سازمان تامین اجتماعی ارائه می‌شود و در این مراکز کلیه خدمات رایگان هستند. بخش دیگری از خدمات نیز از طریق مراکز درمانی طرف قرارداد دولتی و خصوصی ارائه می شود و بیمار با در دست داشتن دفترچه بیمه خود به مراکز درمانی مراجعه و با پرداخت فرانشیز معینی، خدمات دریافت می‌کند.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی دارای 284 مرکز سرپایی اعم از کلینیک و پاراکلینیک است و 77 بیمارستان دارد. در بخش غیرملکی مجموعا با 46 هزار و 549 مرکز درمانی، درمانگاه، پزشک، داروخانه، آزمایشگاه و بیمارستان طرف قرارداد هستیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید