پشت‌پرده‌ مخالفت دولت با مسکن مهر

    کد خبر :68753

در حالی سال ۹۲ دولتی‌ها به‌صراحت مخالفت خود را با طرح مسکن مهر علنی کردند که پس از چهار سال مشخص شده سند ۲۰۳۰ و توافق با صندوق بین‌المللی پول عامل اصلی پشت‌کردن دولتی‌ها به بزرگترین طرح مسکن‌سازی کشور بوده است.

به گزارش  تسنیم، نیمه‌های خردادماه امسال که تب‌وتاب انتخابات فروکش کرده بود، وزیر راه و شهرسازی دست به قلم شد و در کانال تلگرامی‌اش منتقدان سند 2030 را با شدت هرچه تمام‌ مورد انتقاد و هجمه قرار داد.

آخوندی دراین‌باره نوشته بود؛ «به تصویری که مخالفان از دولت در جریانِ سند 2030 ساختند توجه کنید؛ دولت اباحه‌گرا، طرفدار آموزش‌های جنسی به جوانان و حتی هم‌جنس‌بازی! درست است که این کار بسیار بی‌شرمانه و خلاف تمام اصول اخلاقی و دینی بود و تصورِ آن هم برای دولت غیرممکن می‎نمود ولی، واقعیت نشان داد که در محیط جنگ روانی به‌سر می‎بریم و مخالفان از هیچ اقدام ناجوانمردانه‌ای فروگذار نمی‌کنند.

دولتی که توجه جدی به آموزش و پرورش نموده، به آموزش‌های بنیادین پرداخته و تربیت نسل انسان‌های پاک را در دستور کار خود قرار داده بود، به‌دلیل عدم عرضه تصویر واقعی از خود، دیگران از وی چنین تصویرِ پلشتی ساختند، تصویری که هیچ ارتباطی با واقعیت نداشت و توهین مستقیم به یک ملت و به بیش از یک‌میلیون معلم متدین و متعهد و نیروی انسانی آموزش و پرورش بود. تو گویی معلمان مهره‌ای بیش نیستند که به‌یک‌باره تغییر سیرت می‌دهند و تبدیل به آموزگاران جنسی می‌شوند، ولی دیدیم که مخالفان این‌کار را کردند و توسط ضدرسانه‌ خود تخم تردید را در دل‌ها کاشتند.

در مورد ثابت نبودن تصویر نیز می‌توان به موفقیت‌های بزرگ دولت چون برجام، کنترل تورم، بازپس‌گیری سهم ایران از بازار نفت، ارتقای نظام سلامت، اصلاح نظام کشت و بهره‌وری از زمین، توجه به محیط زیست، توسعه زیرساخت‌های آب و برق، نوسازی صنعت هوانوردی و یا حمل‌ونقل دریایی و ریلی و نمونه‌هایی از این دست اشاره نمود، که در این جنگ روانی توسط ضدرسانه‌ها تصویر هریک به‌نحوی مورد دستکاری قرار ‌گرفت. دولت در تصحیحِ تصویرهای دستکاری‌شده گاهی موفق و گاهی نه و یا کمتر موفق بود».

در حالی حدود 2 ماه از یادداشت وزیر می‌گذرد که پشت‌پرده‌های جدیدی از سند 2030 یونسکو رونمایی می‌شود. بررسی‌های صورت‌گرفته در این باره‌ نشان می‌دهد دلیل مخالفت دولت با طرح مسکن مهر چه بوده است. ماجرا از این قرار است که دولت پس از روی کار آمدن با صندوق بین‌الملی پول توافق کرده تا تأمین مالی مسکن مهر را متوقف کند.

مارتین سریسولا معاون بخش خاورمیانه صندوق بین المللی پول فروردین سال 93 در همایش سالانه سیا‌ست‌های پولی و ارزی به توافق مذکور اشاره کرده است. در همان زمان رییس کل بانک مرکزی نیز در دیدار با رییس صندوق بین المللی پول خبر از اجرایی شدن این توافق داده است.

از سوی دیگر در سند 2030 و در بندهای 43 و 44 از طرف کشورهای توسعه‌یافته وعده داده شده که برای پیشبرد اهداف سند منابع بین المللی عمومی اختصاص دهند. به‌گفته یکی از اقتصاددانان ارشد صندوق بین المللی پول، با وام‌دهی مبتنی بر سیاست، کشورها زمانی که در شرایط سخت قرار می‌گیرند سیاست کلان خود را تغییر می‌دهند.

طرح مسکن مهر نیز یکی از سیاست‌های کلان کشور بود که به‌دلیل سند 2030 و توافق با صندوق بین المللی پول متوقف شد و دولت با آن مخالفت کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید