چه کسی مسئول چاقوکشی به قهرمان دوومیدانی کشور است؟! / طالقانی: فیلم دارم که ما مقصر نبودیم

    کد خبر :68558

چاقو کشی به روی قهرمان دو ومیدانی ایران در ورزشگاه تختی اهواز هنوز با پاسخ و واکنش های مختلفی در روزهای گذشته همراه شده اما طالقانی رییس هیات فوتبال می گوید این چاقو کشی از سوی همراهان فرزند او نبوده است. از طرفی رضا بعوذار دونده قهرمان کشور هم می گوید تناه به دلیل جایگاه اجتماعی خودش و شرایط استان این موضوع را پیگیری نکرده و چاقو کشی به سوی او از طرف خانواده کودکان مدرسه فوتبال بود.

روزهای گذشته برای ورزش دوومیدانی خوزستان بسیار تلخ بود؛ جایی که دونده عنوان دار این کشور را با چاقو تهدید می کنند و او برای در امان ماندن جانش مجبور به فرار کردن می شود و در نهایت رئیس هیات دوومیدانی خوزستان هم در پی این اتفاقات کناره گیری خود را اعلام می کند.

** قلدری با چاقو، برای دونده قهرمان کشور!

چند روز قبل و زمانی که دوومیدانی کاران خوزستانی در ورزشگاه قدیمی تختی اهواز در حال تمرین کردن بودند، گروهی از مسئولان هیات فوتبال خوزستان با ورود به زمین ورزشگاه تختی مانع تمرین ورزشکاران دوومیدانی شدند؛ در حالی که در بین آنها قهرمانان کشوری و آسیایی هم حضور داشتند. در نتیجه این کش مکش، چند نفر از همراهان سجاد طالقانی – مسئول آکادمی و پسر رئیس هیات فوتبال خوزستان ظاهرا شروع به تهدید دوومیدانی کاران کرده و نهایتا یکی از آنها به سمت “رضا بوعذار” قهرمان ایران و آسیا حمله ور می شود و بوعذار صحنه را ترک می کند و اگر به خود نمی جنبید، شاید الان در بیمارستان بود!

** پاسخ رئیس مستعفی هیات دوومیدانی: به خاطر حل نشدن مشکلات، کناره گیری می کنم

به گزارش جی پلاس؛ غلامرضا خنفری – رئیس مستعفی هیات دوومیدانی خوزستان بعد از استعفا، در نامه ای خطاب به رئیس فدراسیون دوومیدانی نوشت: حدودا یک سال از تصدی اینجانب در هیات دوومیدانی خوزستان می‌گذرد و فعالیت اینجانب و اعضای هیات برای حضرتعالی نمایان است. به دلیل مشکلات پیش آمده با هیات فوتبال خوزستان و عدم همکاری این هیات در خصوص روشنایی پیست دوومیدانی، قطع برق دفتر هیات دوومیدانی، جلوگیری از ورود دوندگان اهواز به پیست و عدم حضور رئیس هیات فوتبال جهت حل مشکلات، اینجانب به دلیل موارد فوق استعفای خود را اعلام می‌نمایم.

** توجیهاتی از جنس هیات فوتبال!

در حالی که بعد از این اتفاق عبدالکاظم طالقانی – رییس هیات فوتبال خوزستان به تماس های تلفنی پاسخی نمی داد و کسی نمی توانست با او صحبت کند، هیات فوتبال این استان بیانیه ای صادر کرد که در بخش هایی از آن آمده است:

“مگر هیات دوومیدانی مدیر و بزرگی ندارد که اجازه دادند چنین مسئله ای بوجود آید؟ کدام یک از مسئولان دوومیدانی هنگام تمرین در کنار ورزشکاران خود حضور داشتند؟! به جای مصاحبه در جراید و سایت ها و مشوش نمودن اذهان عمومی، سعی کنید منطقی باشید و حقوق دیگران و اجرشان را ضایع نکنید.”

** طالقانی: فیلم دارم که مشکل از سوی هیات فوتبال نبوده/ شاید چاقو کشی از بیرون مجموعه بوده است!

اما در پی این اتفاق ها سرانجام عبدالکاظم طالقانی را پیدا کردیم. او در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس درباره اینکه گفته می شود در زمین تختی به روی رضا بوعذار چاقوکشی شده است، اظهار کرد: به هیچ وجه چاقوکشی به سمت رضا بوعذار در داخل مجموعه درست نیست. شاید یک فردی بیرون از مجموعه با آنها مشکل داشته و این کار را کرده است. از نظر حقوقی این موضوع را پی گیری می کنیم. من شواهدی دارم که ما مقصر نبودیم. شواهد ما فیلمی است که از این صحنه داریم. چیزی که من می گویم درست است.

او همچنین درباره اینکه مشکل اصلی چه بوده، تصریح کرد: فعلا مشکل با دستور مدیرکل ورزش و جوانان استان حل شده و آنها در زمین، تمرین می کنند. یک سری مشکلات بود که آنها را گفتم. ورزشکاران حاضر در مجموعه باید بیمه شوند تا اگر مصدومیتی دچار حالشان شد، بتوانند از آن استفاده کنند؛ در غیر این صورت من به عنوان مسئول مجموعه تختی باید دیه آن فرد را بدهم.

رئیس هیات فوتبال خوزستان همچنین درباره اینکه چرا با وجود تمرین دوومیدانی کاران، تیم یک مدرسه فوتبال راهی مجموعه شده است، به جی پلاس گفت: از سه سال پیش طی قراردادی مسئولیت مدنی و قانونی ورزشگاه تختی به ما واگذار شد و ما هم موافقت کردیم سایر ورزشکاران هم در آن ورزش کنند. البته هیچ قراردادی برای این کار وجود ندارد. در تابستان مراجعه کننده های ما افزایش می یابد و ما هم نمی توانیم زمین را به سایرین بدهیم. ما قرارداد داریم و از حقمان دفاع می کنیم.

** بوعذار: به خاطر ملی و استانی چاقوکشی را پیگیری نمی کنم!

در حالی که رئیس هیات فوتبال خوزستان با قاطعیت معتقد بود در این صحنه هیچ خطایی از سوی همراهان پسرس رخ نداده و شاید چاقوکشی از سوی کسانی بوده که خارج از مجموعه با رضا بوعذار مشکل داشته اند، این دونده ملی در گفت و گو با جی پلاس، سکوت خود را شکست و اظهار کرد: در آن روز علیه من چاقو کشی شد اما من به خاطر موقعیت و جایگاه اجتماعی خودم و شرایط استان صلاح ندیدم این موضوع را پی گیری کنم. چند جوان تازه به دوران رسیده در آن روز چاقوکشی کردند اما به دلیل مسائل طایفه ای استان، نخواستم چنین چیزی را پی گیری کنم و نمی خواهم این مسئله بیش از این مطرح شود.

او با بیان اینکه نمی خواهد عده ای از آب گل آلود ماهی بگیرند، افزود: من با سجاد طالقانی رفیق صمیمی هستم و پدرش هم از افراد زحمتکش استان است. جوان های امروز پرانرژی هستند و نمی توانند در چنین شرایطی خود را کنترل کنند. آنها جوان هستند و من دیگر آن موضوع را پی گیری نمی کنم. بالاخره برخی هم می خواهند از رضا بوعذار سوءاستفاده کنند.

این دونده که سابقه قهرمانی کشور و مسابقات آسیایی را نیز دارد درباره اینکه چه کسانی به روی او چاقو کشیدند به جی پلاس گفت: برخی خانواده ها که به همراه بچه های ثبت نام شده شان در مدرسه فوتبال در ورزشگاه حاضر شدند. قبول دارم آنها هم هزینه کردند اما من هم نمی خواستم کسانی که می دوند به کودکان بخورند و به همین دلیل سعی کردم مانع ورود آنها به پیست شوم اما یکی از کسانی که به همراه فرزندش به ورزشگاه آمده بود به روی من چاقو کشید.

او درباره روشن نکردن نور پیست ورزشگاه در هنگام تمرین ورزشکاران نیز خاطرنشان کرد: به دلیل فرا رسیدن تابستان مصرف برق در استان زیاد است و به همین دلیل کمتر پیش می آید نورافکن ها را روشن کنند. آنها هم حق دارند و ما سعی می کنیم با دستور مدیرکل ورزش و جوانان استان همکاری کنیم و کارمان را انجام دهیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید