فضای آموزشی انیمیشن محدود است

    کد خبر :68520

یکی از مدرسان انیمیشن گفت که فضای آموزشی و تخصصی کشورمان در حوزه انیمیشن بسیار محدود است و بسیاری به دنبال این موضوع هستند که از افراد با تجربه که دستی در کار دارند اطلاعات کسب کنند.

بابک نکویی یکی از مدرسان انیمیشن در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، با اشاره به استقبال چشمگیر مخاطبان از کارگاه «پروداکشن دیزاین» در جشنواره فیلم شهر گفت: برگزاری کارگاه های تخصصی انیمیشن بسیار مثبت و ثمر بخش می تواند باشد. مباحثی که در این کارگاه ها مطرح شده یا می شوند بسیار تخصصی هستند و جای شان در فضای حرفه ای خالی است و در حال حاضر در فضای عمومی مطرح می شوند.

او ادامه داد: اکثر کسانی که در لیست ثبت نام کنندگان بودند از دانشجویان بودند که نشان می دهد به این کارگاه ها مرتبط هستند و می خواهند این کار را به شکل حرفه ای ادامه دهند. ممکن است کارگاه تخصصی انیمیشن برای مخاطبان عام جذابیتی نداشته باشد، اما بدون تعارف بگویم در فضای خارج از کشور چنین کارگاه های تخصصی فقط در رویدادهای بسیار معتبر برگزار می شود. جشنواره هایی که به شکل جدی و در ابعاد وسیعی برگزار می‌شوند.

نکویی تاکید کرد: البته این اولین باری است که کارگاه های تخصصی انیمیشن در خلال برنامه های جشنواره فیلم شهر برگزار می شود و به نظرم اگر ادامه پیدا کند با اتفاق بهتری رو به رو خواهیم شد. فضای آموزشی و تخصصی ما در انیمیشن بسیار محدود است و بسیاری به دنبال این موضوع هستند که ازافراد با تجربه که دستی در کار دارند اطلاعات کسب کنند.

مدرس کارگاه «پروداکشن دیزاین» با بیان این که موضوع را خودشان انتخاب کرده اند اظهار کرد: موضوعی را انتخاب کردیم که می توانست برای بسیاری جذاب نباشد. اما به قول امیر سحرخیز همه چیز خوب برگزار شد. از حجم کم خمیازه‌ها می‌شد فهمید که موضوع را دوست داشتند. وقتی موضوعی غیر قابل تحمل باشد، آدما بسیار زود خسته می شوند. مخصوصاً از این خوشحال هستیم که ما تجربه برگزاری کارگاه های مشترک بسیاری را در تلویزیون و جشنواره های مختلف داریم اما برای این کارگاه تمام تلاشمان را کردیم تا اتفاق تکراری نباشد.

او ادامه داد: سعی کردیم موضوع انتخابی مان از آن دست موضوعاتی نباشد که بسیار به آنها پرداخت شده یا در موردش صحبت شده است. البته بخشی از آنچه در کارگاه مطرح کردیم را به شکل عملی برای آنها اجرا کردیم تا بدانند این موضوعی نیست که فقط در موردش صحبت کنیم.

نکویی درباره رویکرد آموزشی کارگاه های جشنواره ها بیان کرد: ما پژوهشگران خوبی داریم. دانشگاه افراد شاخصی را در این زمینه تربیت کرده و ما به زودی یکسری پژوهشگر خوب در این زمینه خواهیم داشت. این نشان می دهد دانشگاه به خوبی روی این زمینه تمرکز کرده است. آنها می توانند کارگاه های با بحث های پژوهشی مناسب برگزار کنند. و شما زمانی می توانید افراد را به چنین کارگاه هایی جذب کنید که تحقیق و پژوهشی درباره موضوع آن شده باشد.

او افزود: اما کارگاه آموزشی بسیار تخصصی جای اش در جشنواره نیست. به دلیل محدودیت زمان افراد نمی توانند به خوبی آموزش ببینند. بزرگترین مشکل انیمیشن ما این است که ما در دانشگاه در مقطع لیسانس رشته انیمیشن نداریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید