طرح تنظیم بازار تخم مرغ از امروز آغاز شد

    کد خبر :68501

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران از آغاز طرح تنظیم بازار تخم مرغ در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رضا ترکاشوند با اشاره به افزایش قیمت تخم مرغ در هفته‌های اخیر در بازار شهرهای بزرگ بویژه استان تهران گفت: این محصول با همکاری اتحادیه‌های تولیدی و سازمان میادین تره بار از امروز با قیمت یازده هزار و 900 تومان به مصرف کنندگان عرضه می‌شود.

وی افزود: محدودیت عرضه تخم مرغ نداریم و به هر میزان که نیاز باشد توزیع خواهیم کرد.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران گفت: هر شانه تخم مرغ با قیمت یازده هزار و 300 تومان در اختیار غرفه داران میادین قرار می‌گیرد.
ترکاشوند افزود: تا حدود یک ماه پیش قیمت هر شانه تخم مرغ درب مرغداری 3500 تومان بود که هزار تومان پایین‌تر از قیمت اقتصادی بود.

وی تنش گرما و شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان را از مهمترین عوامل تاثیرگذار در قیمت تخم مرغ دانست و گفت:: بخشی از افزایش قیمت را برای تخم مرغ انتظار داشتیم، اما بیش از آن را تایید نمی‌کنیم و نباید اتفاق می‌افتاد.

مدیر عامل اتحادیه مرکزی مرغداران افزود: در بررسی که در بازار داشتیم قیمت هر شانه 30 تایی تخم مرغ به بیش از 15 هزار تومان هم رسید که این مبلغ مورد تایید نیست.

ترکاشوند، دلالان و واسطه‌ها و سوء استفاده آنان را از اتفاقاتی که برای تولید کنندگان افتاده است، از دیگر عوامل موثر در افزایش قیمت تخم مرغ دانست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید