پیام روحانی به جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ‌بهایی

  • سیاسی
  • جمعه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۸:۱۹

روحانی در پیامی به جشنواره ملی فن‌آفرینی گفت : نوآوران و فن آفرینان ایران اسلامی را جهادگران عرصه نوآوری و توسعه علمی کشور می دانم.

حجت الاسلام روحانی روز جمعه در پیامی به سیزدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ‌بهایی در اصفهان، اظهارداشت: دولت تدبیر و امید در همه سطوح و در همه بخش‌ها خود را حامی شرکتهاى نوپا و کارآفرینان جوان می‌داند و همه ابزارها و امکانات خود را برای موفقیت آنان به کار بسته است.

متن پیام رئیس‌جمهور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ایران اسلامی، سرفراز به  تمدنى کهن، دوران نو و بی‌بدیلی را آغاز کرده است. از یک سو تلاش و مجاهدت ملت ایران در چهار دهه گذشته برای دستیابی به استقلال و عدم وابستگی به ثمر نشسته است و از سوی دیگر تلاشی پرنشاط در فضاى آرامش و عقلانیت برای تحقق توسعه و دستیابی به قله‌های پیشرفت و عدالت آغاز شده است. در شرایطى که اکثر کشورهای منطقه از ناامنی ناشی از افراطی‌گری و دخالت‌های بیگانگان رنج مى برند، ملت سربلند ایران در امنیتی مثال‌زدنی، در مسیر رشد اقتصادی پایدار، هر روز گامى نو برمى دارد.

فرصت گردهم‌آیی کارآفرینان، فن‌آفرینان و نوآوران این سرزمین، همانان که ستون‌های سنگین توسعه بر دوش آنها نهاده شده است، در جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی، را مغتنم شمرده و مسرت و شادمانی خود و همکارانم در دولت را از جنبش جوانان این مرزوبوم در ایجاد شرکت‌های نوپا، نوآور و کارآفرین ابراز می‌نمایم. به تحقیق می‌توان ادعا کرد که حرکتی که جوانان این سرزمین در خلق ثروت از فرصت‌های جدید آغاز کرده‌اند، نویدبخش آینده‌ای روشن و درخشان برای این سرزمین است. هر چند که بدخواهان ایران کوشیده‌اند مانع این موج بزرگ خلاقیت، نوآوری و خطرپذیری کارآفرینانه شوند، دولت تدبیر و امید در همه سطوح و در همه بخش‌ها خود را حامی شرکتهاى نوپا و کارآفرینان جوان می‌داند و همه ابزارها و امکانات خود را برای موفقیت آنان به کار بسته است.

بر این باورم که به جاى بدبینى و سوء ظن به جوانان مبتکر، باید آغوش پرمهر نظام اسلامی را بر روی کارآفرینان و نوآوران کشور بگشاییم و دست همه کسانی که باعث رونق و بهبود کارآفرینی در کشور می‌شوند را بفشاریم و با قدرت از ایشان پشتیبانی کنیم. اکنون که جمعی از نخبگان حوزه کارآفرینی و فن‌آفرینی کشور در جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ‌بهایی گردهم آمده‌اند، لازم می‌دانم ضمن اعلام حمایت دولت تدبیر و امید از فعالان حوزه کارآفرینی کشور، بر عزم این دولت بر تحقق برنامه‌های تدوین‌شده در بهبود توسعه فضای کارآفرینی و کسب و کار کشور و رساندن کشور به قله‌های رفیع توسعه تاکید کنم.

از راه دور، دست شما نوآوران و فن‌آفرینان ایران را می‌فشارم و آینده ای درخشان را به شما بشارت می‌دهم و از شما جهادگران عرصه نوآوری و توسعه علمی ایران اسلامی می‌خواهم که  با صبر و بردبارى انقلابی، تلاش جهادى  خود را در ایجاد و توسعه شرکت‌های نوآور با جدیت و بدون وقفه ادامه دهید. از همه مدیران کشور که به نحوی ماموریت آن‌ها و سازمان متبوعشان مرتبط با حوزه کارآفرینی، علم و فناوری است می‌خواهم که در حل مشکلات پیش روی این جهادگران عرصه توسعه لحظه‌ای درنگ نکنند و از همه ظرفیت‌های قانونی که در برنامه ششم توسعه و قانون شرکت‌های دانش‌بنیان تعریف و ایجاد شده است، استفاده کنند؛ چراکه آینده ایران اسلامی جز با تلاش جوانان خلاق، خطرپذیر و کارآفرین ساخته نخواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید