آخرین تعرفه‌های بیمه شخص ثالث خودرو اعلام شد

    کد خبر :68427

آخرین جدول قیمت بیمه‌نامه شخص ثالث برای خودروهای سواری و موتورسیکلت‌ منتشر شد.

جاده‌های حادثه‌خیز کشور، همواره لزوم خرید بیمه‌نامه برای مالکان خودروها را بیش از پیش، ضروری کرده است. در حالی که بسیاری از شرکت‌های بیمه‌گر، تسهیلاتی مانند پرداخت اقساطی بیمه خودرو را لحاظ کرده‌اند؛  اما همچنان مردم در بیمه کردن خودرو، تمایلی نشان نمی دهند و همین امر موجب بروز مشکلات زیادی برای راننده و دیگران افراد جامعه می‌شود. خیابان‌های کشور این روزها شاهد تردد خودروهای متعددی است که با حضور تعدادی راننده پرخطر، جان و مال افراد جامعه را به خطر انداخته‌اند و حوادث گوناکونی را رقم می‌زنند. اگر به این شعار همیشگی و البته درست یعنی «حادثه هیچ‌گاه خبر نمی‌کند» اعتقاد داشته باشیم؛ آنگاه لزوم داشتن بیمه‌نامه خودرو، بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

براساس قانون، بیمه شخص ثالث برای تمامی خودروهای عبوری در خیابان‌ها و جاده‌های کشور الزامی است؛ اما پوشش کامل حوادث خودرو، متل بیمه بدنه اختیاری خواهد بود معمولا مالک خودرو، وسیله نقلیه خود را بیمه بدنه نمی‌کند.

براساس تصمیم بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، نرخ مصوب بیمه شخص ثالث در سال ۹۶، به میزان ۱۰ درصد افزایش یافته است. بدین ترتیب شرکت‌‌های بیمه کننده برای تعهدات بدنی (دیه) ۲۸۰ میلیون تومان، تعهدات بیمه حادثه راننده ۲۱۰ میلیون تومان و تعهدات مالی 7 میلیون تومان پرداخت هزینه را متقبل شده‌اند. به عنوان مثال و بر اساس افزایش ۱۰ درصدی نرخ بیمه‌نامه شخص ثالث، مالک خودروی پراید باید قیمت پایه ۱,۰۴۹,۶۷۰ تومان را جهت بیمه شخص ثالث به شرکت‌ بیمه کننده پرداخت کند. این درحالی است که معمولا تمامی شرکت‌های بیمه در صورت عدم بروز حادثه‌ برای خودرو طی سال قبل، برای تمدید بیمه تخفیف‌هایی را در نظر می‌گیرند. این تخفیف‌ها معمولا به این صورت لحاظ می‌شود:

بیمه‌گذار در سال اول از تخفیف ۱۰ درصدی و در سال دوم ۱۵ درصدی بهره‌مند خواهد شد. در صورت عدم استفاده ۴ سال به بالا از بیمه‌نامه نیز، تخفیف‌های ۳۰ تا ۷۰ درصدی برای تمدید بیمه شخص ثالت به مالک خودرو تعلق خواهد گرفت.

در پایان می‌توانید جدول آخرین نرخ‌های بیمه شخص ثالث در سال ۹۶ را مشاهده کنید. قیمت‌های ذکر شده همگی به تومان هستند.

نرخ بیمه‌نامه شخص ثالث
مدل ۸۱ به بالا
پراید و پیکان پژو، سمند و تیبا تاکسی پژو و سمند تاکسی پیکان و پراید ۶ سیلندر به بالا موتورسیکلت
قیمت پایه ۱,۰۴۹,۶۷۰ ۱,۲۲۱,۸۹۰ ۱,۴۵۲,۵۴۰ ۱,۲۴۵,۸۷۰ ۱,۳۵۹,۲۳۰ ۳۰۸,۵۸۰
۱ سال – ۱۰ درصد ۹۴۴,۷۱۰ ۱,۰۹۹,۷۰۰ ۱,۳۰۷,۲۸۰ ۱,۱۲۱,۲۹۰ ۱,۲۲۳,۳۰۰ ۲۷۷,۷۲۰
۲ سال – ۱۵ درصد ۸۹۲,۲۲۰ ۱۰۳۸,۶۱۰ ۱,۲۳۴,۶۶۰ ۱,۰۵۸,۹۹۰ ۱,۱۵۵,۳۵۰ ۲۶۲,۲۹۵
۳ سال – ۲۰ درصد ۸۳۹,۷۳۰ ۹۷۷,۵۱۰ ۱,۱۶۲,۰۳۰ ۹۹۶,۶۹۰ ۱,۰۸۷,۳۹۰ ۲۴۶,۸۶۰
۴ سال – ۳۰ درصد ۷۳۴,۷۷۰ ۸۵۵,۳۳۰ ۱,۰۱۶,۷۸۰ ۸۷۲,۱۱۰ ۹۵۱,۴۶۰ ۲۱۶,۰۰۰
۵ سال – ۴۰ درصد ۶۲۹,۸۰۰ ۷۳۳,۱۴۰ ۸۷۱,۵۲۰ ۷۴۷,۵۲۰ ۸۱۵,۵۴۰ ۱۸۵,۱۵۰
۶ سال – ۵۰ درصد ۵۲۴,۸۳۵ ۶۱۰,۹۴۵ ۷۲۶,۲۶۰ ۶۲۲,۹۳۵ ۶۷۹,۶۱۵ ۱۵۴,۲۹۰
۷ سال – ۶۰ درصد ۴۱۹,۸۷۰ ۴۸۸,۷۵۰ ۵۸۱,۰۱۰ ۴۹۸,۳۵۰ ۵۴۳,۶۹۰ ۱۲۳,۴۳۰
۸ سال – ۷۰ درصد ۳۱۴,۹۰۰ ۳۶۶,۵۶۰ ۴۳۵,۷۶۰ ۳۷۳,۷۶۰ ۴۰۷,۷۷۰ ۹۲,۵۷۰
0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید