نگراني از تب کريمه کنگو در عيد قربان امسال

    کد خبر :68398

مديرکل دامپزشکي استان تهران با اعلام برخورد با عرضه دام غيرمجاز در عيد قربان با کمک ساير دستگاه‌ها گفت: عمده نگراني ما در عيد قربان امسال آن است که مردم گوشتي را استفاده‌کننده که مراقبت‌ها و نظارت‌هاي بهداشتي روي آن انجام‌نشده باشد. سيد اصغر برايي نژاد در گفتگو با خبرنگار کشاورزي تسنيم اظهار کرد: در ايام عرفه و عيد قربان جلوي عرضه دام غيرمجاز با کمک ساير دستگاه‌ها گرفته مي‌شود و گوشتي تأمين مي‌شود که سلامت آن تضمين‌شده باشد.
وي بابيان اينکه در عيد قربان امسال نگراني بابت تب کريمه و کنگو وجود دارد افزود: عمده نگراني ما در عيد قربان امسال آن است که مردم گوشتي را استفاده‌کننده که مراقبت‌ها و نظارت‌هاي بهداشتي روي آن انجام‌نشده باشد و مصرف کنند و دچار مشکل شود.
مديرکل دامپزشکي استان تهران با بيان اينکه دامپزشکي برنامه اطلاع‌رساني گسترده اين موضوع را در دستور کار دارد ادامه داد: سم‌پاشي دام و جايگاه دام نيز در دستور کار ما قرار دارد و اميدواريم که با مصوباتي که استاندار داده است منابع مالي ما تأمين و سموم بيشتري تأمين شود تا ما بتوانيم واحدهاي بيشتري را تحت پوشش سم‌پاشي قرار دهيم.
وي تصريح کرد: موارد مشکوکي از ابتلاي افراد به بيماري تب کريمه و کنگو در استان تهران داشته‌ايم اما تا به امروز مورد مثبتي از ابتلاي افراد به تب کريمه و کنگو در استان تهران نداشته‌ايم.

منبع : تسنیم

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید