اشیای پیرامونی غول پیکر شدند

    کد خبر :68320

این روزها نمایشگاه حجم های آسمان اورعی با عنوان «موجودیت» و با نگاهی متفاوت به زندگی روزمره هنرمند در گالری ثالث برپاست.

آسمان اورعی مجسمه ساز درباره نمایشگاه «موجودیت» و آثار ارائه شده در این نمایشگاه به خبرنگار مهر گفت: ایده اولیه ساخت این آثار از تاملات پدیدار شناسانه ام از زندگی اکنون و اینجایم آغاز شد. من یک زن و یک مادر هستم با یک زندگی خانوادگی. تاملات من در همین زندگی روزمره ام من را به این سمت کشاند که اگر می خواهم در زندگی ام ساختار شکنی داشته باشم باید این ساختار شکنی از زندگی روزمره ام آغاز شود.

وی ادامه داد: در واقع به این نتیجه رسیدم که لزومی ندارد خارج از زندگی معمولی ام دنبال چیزی برای دگرگونی و خلق برسم. بلکه می توانم از دل همین موضوعات روزمره به شگفتی برسم. وقتی ریزتر شدم به اشیای پیرامونم و فضاهای اطرافم دقت کردم و این موضوع برایم مطرح شد که این اشیا چه تاثیری روی ما می گذارند و ما چه تاثیری روی آنها می گذاریم. بعد از این فکرها گویی یک فضای گفتگویی میان من و پیرامونم شکل گرفت.

این مجسمه ساز که در این نمایشگاه اشیای پیرامون خود را به شکلی حجیم و ساختار شکنانه ارائه داده است در توضیح بیشتر بیان کرد: وقتی بیشتر به اشیا فکر کردم آنها بیانی شاعرانه نیز پیدا کردند و از خودشان جلوتر حرکت کردند. در واقع توانستم آنها را در ذهن خود بسط بدهم و برای همین اشیا از یک قاشق و چنگال یا یک کتاب صرف فراتر رفتند. جهان ذهن من جهان آنها را گسترش داد. این دقیقا بیانی استعاره ای بود که از تغییر در زندگی در ذهن داشتم.

اورعی درباره زمانی که برای خلق این آثار گذاشته گفت: به خاطر اینکه اکثر کارها بزرگ هستند و باید با دقت فنی روی آنها کار می شد یک سال و نیم روی ساخت آنها زمان گذاشتم.

وی درباره فروش آثار مفهومی در مقایسه با آثار دکوراتیو در عرصه مجسمه سازی نیز بیان کرد: معمولا کارهای مفهومی در حوزه حجم مخاطب خاص دارد و ممکن است زمان ببرد تا تفکر یک هنرمند نزد همین مخاطب خاص جا باز کند و بازار پیدا کند. برای خود من مسأله فروش آثار در درجه دوم اهمیت است و اهمیت اصلی را ارائه بیان و مفهوم مورد نظرم در قالب اثر هنری دارد.

این هنرمند جوان در پایان درباره اینکه چقدر فضای کار برای هنرمندان جوان باز است گفت: این روزها هنرمندها در حوزه حجم با احتیاط کار می کنند و برای همین اگر هنرمندی بخواهد کار کند فضا برای کار کردن و دیده شدن اثرش باز است. در زمینه حجم کار زیادی انجام نمی شود و جوان ها هم انرژی بیشتری دارند برای همین اگر مداومت در کار خود داشته باشند به نظرم کارشان دیده می شود.

نمایشگاه «موجودیت» تا ۱۸ مردادماه در گالری ثالث برپاست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید