۴درصد مورد نظر قالیباف چه‌کسانی هستند؟

  • سیاسی
  • جمعه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۷:۵۹

۴درصد سرمایه‌سالاران جامعه مقابل ۹۶درصد جامعه ایستاده‌اند.

محمد باقر قالیباف کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری خود را نماینده و صدای 96 درصد از مردم معرفی کرده که 4 درصد سرمایه‌سالاران جامعه مقابل آن ایستاده‌اند، کسانی که پول دارند، قدرت دارند، رسانه دارند و به‌راحتی می‌توانند هر مانعی بر سر راه‌شان را تخریب کنند، فریب دهند و مرتباً گوی قدرت و ثروت را در میان خود بچرخانند.

اما این 96 درصد چه‌کسانی هستند و آن 4 درصد چه‌کسانی؟ ماهیت جنبش 96درصدی‌ها چیست؟! تعریف دکتر قالیباف از این 96 درصد ابداً در قشر فقیر جامعه خلاصه نمی‌شود. این 96 درصد شامل همه افراد از همه قشرها، هستند که طعم محرومیتهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را چشیده‌اند.

96 درصد یعنی آن کارمند طبقه متوسط که یک عمر باید بدود تا قسط خانه و ماشین و امکانات اولیه زندگی‌اش تأمین شود؛ و 4 درصد یعنی آن مدیر طبقه متوسط که با رشوه و آلوده کردن خود به حرام، ثروت می‌اندوزد.

96 درصد یعنی آن دانشجوی تحصیل‌کرده، آن جوان نخبه دانشگاهی که برای ثبت اختراع و اکتشافش، برای اثبات خود، ده سال از این اداره به آن اداره پاسکاری می‌شود؛ و 4 درصد یعنی آن نجومی‌بگیر یقه‌بسته بیت‌المال، که در 70سالگی همچنان به میز و منصب چسبیده است.

96 درصد یعنی آن ایثارگر، آن ارتشی، آن بسیجی که در جنگ تحمیلی 8ساله، برای این مرزوبوم، جانش را به کف دست گرفته و سالها جنگیده و الآن حاشیه‌نشین و فراموش‌شده است؛ و 4 درصد یعنی باجناق فلان چهره سابقاً اصولگرا و جدیداً اصلاح‌طلب، که میلیاردها تومان از بنیاد شهید اختلاس کرده است.

96 درصد یعنی آن جوان 30‌ــ20 ساله که به هر شرکت و دستگاهی برای کار و اشتغال می‌رود، رزومه پر و پیمان و معرفی‌نامه از فلان کله‌گنده را از او می‌طلبند؛ و 4 درصد یعنی آن آقازاده 28ساله لیسانسیه که مدیرعامل 4 شرکت دولتی و خصوصی است، صرفاً به‌حکم آقازادگی‌اش!

96 درصد یعنی آن تولیدکننده، آن صنعتگر، آن کشاورز که به هزاران بهانه، مالیات، آب و برق صنعتی، مجوز فلان تولید، چنان سرمایه‌اش را می‌مکند که دیگر توان تولید برای کشور ندارد؛ و 4 درصد یعنی آن میلیاردر #وارداتچی لواسان‌نشینی که با مشاغل دولتی، 33 شرکت وارداتی به نام خود و زن و فرزندش دارد و در رأس هرم «صنعت» کشور می‌نشیند!

96 درصد یعنی آن کشاورز و دامدار و مرغدار و کارآفرینی که تولیدش به ثمن بخس خریداری می‌شود؛ و 4 درصد یعنی آن دلال خصوصی و دولتی که همان تولید را به چنگ آورده و با قیمت گزاف بر مردم قالب می‌کند.

96 درصد یعنی آن فرهنگی که هنوز به‌دنبال مسکن مهر و قسط پراید با 3 ضامن و دهها سفته است؛ و 4 درصد یعنی آن مدیر دولتی که هزاران میلیارد از صندوق ذخیره فرهنگیان به جیب می‌زند و دزدی‌اش، «معوقه بانکی» خوانده می‌شود.

96 درصد یعنی آن هنرپیشه و سینماگر و هنرمند این مملکت که از سر بی‌پولی، تبلیغ مبل و موکت و کفش می‌کند و از سر بیکاری، در ریاست جمهوری ثبت‌نام می‌کند؛ و 4 درصد یعنی آن مافیای خانوادگی سینما که بازیگرانش را با اغوای پارتیها و کمپینهای آلوده سیاسی، می‌چیند.

96 درصد یعنی آن کارمند و کارگری که روزبه‌روز سفره‌اش کوچکتر می‌شود، امنیت شغلی ندارد، برای حفظ شغلش حاضر می‌شود هر کاری بکند؛  و 4 درصد یعنی آن مدیر فرصت‌طلبی که با باندبازی به‌جای آبادانی کشور، جیب‌های خود و باندش هر روز لبریزتر می‌شود.

96 درصد یعنی همه آنهایی که مالک و سرمایه حقیقی این سرزمینند، یعنی مردم و 4 درصد یعنی همه دزدانی که بر گلوگاه‌های قدرت و ثروت این مملکت چنبره زده‌اند.

جنبش 96درصدی از گفتگوی تلویزیونی 7 اردیبهشت قالیباف، آغاز شده است و 29 اردیبهشت 96، روز پیروزی جنبش 96درصدی‌ها و خداحافظی با 4درصدی‌هاست.  دولت «مردم» در راه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید