مشروح اظهار نظر کاندیداهای ریاست جمهوری در خصوص ازدواج جوانان

  • سیاسی
  • جمعه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۷:۵۳

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اولین مشکل در راه ازدواج، اشتغال می‌باشد. ایجاد امید به آینده درجامعه هم برای رفع این معضل می‌تواند نقش آفرین باشد.

حجت الاسلام حسن روحانی در پاسخ به این سوال که برای رفع مشکل ازدواج جوانان چه برنامه‌هایی دارید، گفت: مسئله ازدواج یکی از نیازهای طبیعی همه انسانها می‌باشد که متاسفانه امروزه مشکلاتی در این زمینه داریم.
وی تصریح کرد: اولین مشکل در راه ازدواج، اشتغال می‌باشد. ایجاد امید به آینده درجامعه هم برای رفع این معضل می‌تواند نقش آفرین باشد.
روحانی تاکید کرد: زمانی که جامعه از آینده بهراسد و هر روز با یک تهدید و حصر جدید برای کشور رو به روباشد دیگر نشاطی در جامعه باقی نمی ماند و اگر هر روز محدودیتی سلیقه‌ای و به دور از قانون برای جوانان ایجاد کنیم قطعا ازدواج جوانان را با مشکل رو به رو خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه باید شغل‌ برای جوانان ایجاد کنیم، تصریح کرد: در دوره ده ساله از سال 83 تا 93 یک جمعیت 6 میلیون و 600 هزار نفری آماده ورود به بازار کار بودند که از این میان تنها 600 هزار نفر شغل یافتند.
روحانی عنوان کرد: وضع درآمدی کشور در آن سالها بسیار خوب بود اما دیدیم دهه شصتی‌های در این زمان رها شدند و جامعه با مشکلاتی رو به رو شد.
وی به بهبود شرایط کسب و کار در جامعه اشاره کرد وافزود: رتبه شرایط کسب و کار از 152 به 120 رسیده است و اعتماد به سرمایه‌گذاری در جامعه ایجاد شده که از پیش نیاز‌های ایجاد شغل می‌باشد که شغل نیز از لازمه‌های ایجاد ازدواج است.
قالیباف در ادامه صحبت‌های حجت الاسلام حسن روحانی درباره ازدواج عنوان کرد: مشکل جدی امروزه ما در بحث ازدواج جوانان اشتغال است؛ شما در آغاز دوره به مردم قول داده بودید که 4 میلیون شغل ایجاد می‌کنید.
وی ادامه داد: حتما امید به آینده ، حقوق شهروندی ، استفاده از اینترنت و فضای نشاط در جامعه مهم هستند اما میزان افسردگی بنابر آمارهای دولت به چه سطحی رسیده است؟ نشاط را مردم با زندگی خوش می‌خواهند و شما می‌گویید کسب وکار را رونق داده‌اید.
این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خطاب به مردم سوال کرد آیا حس شما هم نسبت به رونق فضای کسب و کار اینچنین است؟ آیا بیکاری کمتر شده ؟
قالیباف تاکید کرد: اشکال اساسی ما سرمایه نیست. ما سرمایه‌های زیادی در  خارج وداخل کشور داریم و من نگاه مدیریتی در این معضل را بسیار مهمتر می‌دانم.
جهانگیری نیز در پاسخ به اظهارات حسن روحانی عنوان کرد: یکی از مهمترین نیازهای جوانان مسکن ، ازدواج، اشتغال و تحصیل است که دولت باید بستر اینها را فراهم کند.
وی ادامه داد: جوان‌ها باید در جامعه پذیرفته شوند واحترامشان حفظ شود، اشتغال از مهمترین کارهای برای رفع معضل ازدواج است.
این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: یکی از کارهای دولت یازدهم این بود که وام سه میلیونی ازدواج را به 10 میلیون تومان ارتقاء داد و مبلغ 296 میلیارد کل وام ازدواج در سال 92 را به 9 هزار و 800 میلیارد رساند که می‌توان گفت مبلغ وام‌ها 30 برابر شده است.
سید ابراهیم رئیسی از دیگر کاندید‌اهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما وقتی می‌گوییم معضل ازدواج داریم بایستی بتوانیم با ارائه برنامه‌هایی در این باره 700 ازدواج در سال را به 1 میلیون برسانیم.
وی ادامه داد : وقتی 500  نفر پشت وام ازدواج باشند ازدواج جوانان تسهیل نمی‌شود.
رئیسی عنوان کرد: ازدواج ، مسکن واشتغال سه مؤلفه مرتبط با هم هستند که اگر طبق قانون توسعه هر سال 1 میلیون شغل ایجاد کنیم و 1 میلیون مسکن و  1 میلیون ازدواج این معضل در جامعه حل می‌شود.
میرسیلم از دیگر کاندید‌ا‌های دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این باره گفت: عدم انجام ازدواج جوانان باعث بروز انحرافات عاطفی، اخلاقی و جنسی و برخی مشکلات دیگر می‌شود.
وی ادامه داد: متأسفانه گرایش جوانان به تشکیل خانواده در جامعه کم شده و ما این روزها با افزایش طلاق در جامعه رو به روهستیم.
این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: هیئت امنای محلات برای ترغیب جوانان به ازدواج می‌توانند کمک رسانی کنند.
هاشمی طبا از دیگر کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این باره گفت: ما دوباره می‌خواهیم در پاسخ به این سوال نقش دولت را پررنگ کنیم، آیا واقعا دولت می‌تواند در ازدواج دخالت کند.
وی افزود: سبک زندگی و مسائل فرهنگی کشور و آنچه برای زندگی لازم است و آنچه مانع ازدواج شده باید مورد توجه و اهتمام بیشتری قرار گیرد.
این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: نقش جامعه شناسان در رفع این معضل بسیار حیاتی است، مسائل فرهنگی در امر ازدواج دخیل هستند و جوانان باید کار و شغل داشته باشند تا ازدواج کنند.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی بعد از این اظهار نظرها گفت: رفع مسئله ازدواج ما نیاز به تسهیلات و ایجاد اشتغال دارد.
وی ادامه داد: برای ایجاد ازدواج‌های بیشتر در جامعه نیاز داریم فضای جامعه نیز درست باشد و ما در این باره نمی‌توانیم عدد و رقم بدهیم که مثلا 1 میلیون مسکن، 1 میلیون شغل می‌دهیم مگر اینکه کسی در این باره برنامه‌ای داشته باشد.
روحانی اضافه کرد: درآمد دولت عمدتا از نفت و مالیات تأمین می‌شود. مالیات را می‌توان وسعت داد آن هم با کسب این درآمد از افرادی که تاکنون مالیاتی پرداخت نمی‌کردند و دولت یازدهم با طرح الکترونیکی در این باره گام‌های مهمی برداشت.
این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: ما می‌خواهیم اتکایمان به نفت کمتر شود و در این دوره کارهای زیادی در این راستا انجام دادیم و به جای اتکای 35 درصدی هم اکنون عددی در حدود  30 و کمتر به نفت متکی هستیم.
وی با بیان اینکه مالیات هم یک حدی دارد، گفت: اینکه ما بگوییم 1 میلیون شغل می‌دهیم، خیر اصلا به 10 میلیون نفر شغل می‌دهیم ولی باید محاسبه هم بکنیم که برای این تعداد شغل چگونه باید سرمایه گذاری کنیم.
0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید