«ولی‌عهد» عربستان، سران لبنان را تهدید کرد

    کد خبر :67969

ولی‌عهد عربستان، سران لبنان را تهدید کرده که اگر برای بازگشت آوارگان سوری از لبنان به کشورشان تلاش کنند، هزاران لبنانی مقیم کشورهای حاشیه خلیج فارس، اخراج خواهند شد.

همزمان که دولت لبنان تلاش می‌کند، مسئله حضور آوارگان سوری در خاک خودش را سریعتر حل کند و مردم سوریه به کشورشان بازگردند، ولی‌عهد عربستان، سران لبنان را در این خصوص تهدید کرده است.

منابع رسانه‌ای آگاه اعلام کردند «محمد بن سلمان» مسئولیت اجرای تصمیم ریاض و جامعه بین‌الملل برای توقف تحریک علیه آوارگان سوری و عدم تلاش برای بازگرداندن آنها از لبنا به سوریه را به عهده «سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان گذاشته است.

بر اساس گزارش وبگاه «السیاسی»، بن سلمان عدم اخراج آوارگان سوری از لبنان را دلیل عدم جنگ داخلی در لبنان دانسته؛ خصوصا آنکه تمام دلایل این جنگ موجود است و طرف‌هایی از دولت لبنان به شکلی مستقیم در درگیری‌هایی خارج ازمرزهای این کشور مداخله دارند و وتوی بین‌المللی برای عدم جنگ در لبنان به خاطر خود لبنانی‌ها نیست بلکه از ترس یورش آوارگان سوری در لبنان به سمت کشورهای اروپایی است.

ولی‌عهد عربستان از طریق سعد الحریری پیامی را برای «میشل عون» رئیس‌جمهور و «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان فرستاده و گفته است: در صورت اخراج سوری‌ها، لبنانی‌ها نیز از (کشورهای عربی حاشیه) خلیج (فارس) اخراج خواهند شد؛ لبنانی‌هایی که تعداد آنها یک میلیون نفر است.

بن سلمان به الحریری گفته است: اگر این یک میلیون لبنانی از خلیج (فارس) اخراج شوند حال شما با یک میلیون نفر که کینه سیاستتان را به دل گرفته‌اند، چگونه خواهد بود؟

بن سلمان در ادامه مدعی شده است دولت لبنان حتی یک ریال برای آوارگان سوریه خرج نکرده است و تمام هزینه آموزش، غذا و مکان آنها بر عهده سازمان‌های خیریه سازمان ملل بوده است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که طی توافق اخیر حزب‌الله با النصره در عرسال، قرار است حدود 9 هزار فرد مسلح و آواره سوری چهارشنبه (امروز) به ادلب بروند.

فارس

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید