روایت نیویورک تایمز از “کار کثیف” مقامات امارات

    کد خبر :67936

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز درباره خطرات راهزنی درفضای اینترنت که درکشورهای کوچک نیز مانند کشورهای بزرگ رواج پیدا کرده است، هشدار داد و از احتمال تبدیل شدن آن به درگیری های نظامی خبر داد.

به گزارش پایگاه وطن، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به قلم «آدم سیگال» بر لزوم ایجاد پایگاه های محکم و استوار با هدف جلوگیری از حملات سایبری که کشورهای کوچک مانند بحرین نیز همچون کشورهای بزرگی چون چین از آن به عنوان سلاح استفاده می کنند، تاکید کرد.

در این گزارش با اشاره به هک خبرگزاری قطر، امارات مسئول هک کردن این خبرگزاری معرفی شده و برنقش حملات سایبری و پیامدهای آن درمنطقه خاورمیانه از طریق نفوذ به رسانه ها اشاره و اعلام شده است که امارات، پیمانکارانی خاص را برای اجرای این عملیات به کار گرفته است.

این گزارش نوشت: هنوز مشخص نیست که آیا خود امارات خبرگزاری قطر را هک کرده یا طرفی دیگر را مامور انجام این « اقدام کثیف» کرده است.

وی تصریح کرد که به هرحال ، آن ها به خواسته خود دست یافتند.

نویسنده این مطلب با اشاره به خطرات این گونه حملات سایبری گفت که هیچ کاری نمی توان برای جلوگیری از این حملات انجام داد، به ویژه اینکه کشورهای دیگری با این توجیه که مکلف به این کار نیستند و به راحتی می توان از زیر بار مسئولیت آن شانه خالی کرد، می خواهند آن را تجربه کنند.

شبکه ان بی سی آمریکا به نقل از مسئولان آمریکایی، صحت گزارش های مربوط به هک خبرگزاری قطر از سوی امارات را تایید کرد.

این شبکه به نقل از یک مسئول اطلاعاتی آمریکا گزارش داد که واشنگتن امارات را مسئول هک خبرگزاری قطر می داند و معتقد است که امارات، پیمانکارانی خاص را برای اجرای این عملیات مامور کرده است.

مسئولان آمریکایی به شبکه ان بی سی اعلام کردند که هدف از ارائه اطلاعات دروغین درباره قطر ، ضربه زدن به روابط این کشور با واشنگتن است.

آن ها همچنین تاکید کردند که اقدام قطر در پرداخت باج برای آزادسازی صیادان قطری که درعراق ربوده شده بودند، اطلاعاتی دروغین است.

روزنامه واشنگتن پست ماه گذشته، گزارشی را به نقل از مسئولان اطلاعاتی آمریکا منتشر کرده بود مبنی براینکه دولت امارات، خبرگزاری قطر را در 24 می گذشته هک کرده است.

این روزنامه نوشت مسئولان بلندپایه اماراتی، یک روز قبل از هک خبرگزاری قطر، طرح آن را تهیه کرده بودند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید