جدی شدن «کـــــــــافِ راکفلر» برای سکانداری محیط‌زیست ایران

    کد خبر :67771

فشار شدید و لابی تاجران تراریخته، سبب شده زمزمه‌های انتخاب جناب «کـــــاف»، گزینه مورد تأیید و آشنای قدیمی بنیاد راکفلر بر سازمان حفاظت محیط زیست قوت بگیرد.

به گزارش تسنیم، گمانه‌زنیها و لابیهای پرشمار و گسترده برای چیدمان کابینه در دولت دوازدهم در حال پیگیری است. در این میان بازار شایعات و اخبار نادرست نیز داغ شده و واقعیت این است که تا لحظه آخر اخبار منتشر شده، قابل اتکا نیست.

اما اطلاعات واصله نشان می‌دهد، در مورد جایگاه مسئولیت سازمان حفاظت محیط زیست احتمال ترک همکاری معصومه ابتکار در این جایگاه قوت گرفته است؛ نکته نگران‌کننده اینکه در خلأ اطلاعات کافی رئیس‌جمهور محترم درخصوص سوابق برخی افراد، جایگزینی افرادی که پیش از این ــ طی بیش از سه دهه ــ جاده صاف‌کن و همکار بنیاد راکفلر بوده‌اند، در گمانه‌زنیها مطرح است.

یکی از این گزینه‌ها، آقای «کــــــاف» است. وی دانش‌آموخته «دانشگاه ایالتی آیووا» است. در گزارشهای پیشین «ایران؛ ایری؛ راکفلر» مشخص شد که این ایالت مهد و کانون شبکه بین‌المللی و مخوف بنیاد صهیونیستی راکفلر در زمینه کشاورزی و محیط‌زیست به‌شمار می‌رود. این ایالت نقطه کانونی نهادهایی چون «بنیاد صهیونیستی جایزه جهانی غذا» و خاستگاه افرادی چون نورمن بورلاگ، کنت ام کوئین، ژاکوب هرار، الوین استکمن، جورج واشنگتن کارور، هنری والاس و بسیاری از ایادی شناخته شده بنیاد صهیونیستی راکفلر است.

آقای «کـــــــــــاف» در سال 1361 شمسی از امریکا بازگشت و به منصب معاون یکی از وزارتخانه‌ها منصوب شد. بلافاصله در سال 1362 اولین قرارداد همکاری بین ایران و مؤسسه متعلق به راکفلر (ایری) را امضا کرد. او طی سالهای دهه‌های 60 تا 80، به مناصب گوناگونی (از جمله وزارت) رسید و جریان محققان را به‌سوی دانشگاههای راکفلر گشود. دیدیم که پیش از این، بر اساس گزارشهای خود «ایری» حداقل 154 ایرانی در این دانشگاهها درس خوانده‌اند.

تصویر بخشی از اولین قرارداد منعقد شده جمهوری اسلامی با مؤسسه متعلق به راکفلر؛ یکسو آقای «کــــــــــاف» و در سوی دیگر سوامیناتان، مسئول مؤسسه مذکور

آقای «کــــــــاف» طی سی و پنج سال گذشته همواره موافق تجارت محصولات خاص، از جمله محصولات دستکاری ژنتیک و همچنین مدافع سرسخت «کاهش کشاورزی در ایران» و توجه به سیاستهایی همچون «نکاشت» و «کشت فراسرزمین» بوده است.

انتخاب افراد خاصی مانند آقای «کـــــاف» یقیناً هزینه‌های سیاسی گزافی بر دولت آینده تحمیل خواهد کرد. بنابراین این شرایط هشیاری بیش از پیش ریاست محترم جمهور را می‌طلبد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید