پاسخ دبیر هیات نظارت انتخابات نظام پزشکی تهران به اخبار “اختلاف در نتایج بازشماری آرا”

    کد خبر :67695

دبیر هیات نظارت هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی تهران درباره برخی اظهارنظرها و ادعاها درباره اختلاف در میزا آراء اعلام شده با نتایج بازشماری برخی صندوق‌ها پاسخ داد و توضیحاتی ارایه کرد.

دکتر حمید عزیزی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: انتخابات صنفی نظام پزشکی در این دوره هم مانند ادوار گذشته برگزار شد و بحث برگزاری انتخابات الکترونیک تفاوت اصلی آن با دوره‌های قبل بود که نهایتا هم انجام نشد.

وی با بیان اینکه انتخابات حضوری در حوزه انتخابیه تهران به خوبی برگزار شد افزود: من به عنوان دبیر هیات نظارت انتخابات نظام پزشکی در حوزه انتخابیه تهران شهادت می‌دهم که در بخش انتخابات حضوری با زحمت اعضای هیات اجرایی انتخابات به خوبی برگزار و شئونات همکاران ما به بهترین نحو حفظ شد و آنها با کمترین معطلی، رای دادند. در عین حال میزان مشارکت هم نسبت به دوره‌های قبل افزایش پیدا کرده بود.

عزیزی با بیان اینکه نهایتا بعد از اعلام نتایج آراء اعتراضاتی به ویژه در گروه پزشکی شکل گرفت ادامه داد: این اعتراضات درباره اختلاف رای اندکی که میان اعضای علی البدل با اعضای اصلی وجود داشت اتفاق افتاد. در نتیجه این اعتراضات به هیات نظارت تهران داده شد و جلسه‌ای را برای بررسی، بحث و تبادل نظر درباره‌ آن تشکیل دادیم. در این جلسه رای اکثریت این بود که آراء بازشماری نشود. بنابراین با سه رای در مقابل دو رای نتایج شمارش آراء تایید و به هیات نظارت مرکزی اعلام شد.

دبیر هیات نظارت هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی تهران با بیان اینکه بعد از آن کاندیدها فرصت داشتند تا اعتراضاتشان در هیات نظارت مرکزی نیز مطرح کنند و این کار را انجام دادند گفت: طبق بررسی که در هیات نظارت مرکزی انجام شد تصمیم گرفتم که آراء سه نفر آخر منتخبین اصلی و سه نفر اول منتخبین علی البدل را در گروه پزشکی بازشماری کنند که این کار در روز گذشته انجام و قرار شد که ۵۰۰ رای را بر اساس بسته‌های ۵۰ تایی که قبلا شمارش شده بود به صورت رندم مجددا شمارش کنند و اگر اختلاف آراء نسبت به تعداد رای شمارش شده اولیه افراد بیش از ۱۰ درصد بود ۵۰۰ رای بعدی را هم شمارش کنند.

عزیزی ادامه داد: بر این اساس بازشماری آراء به گونه‌ای پیشرفت که ۵۰۰ رای دوم هم شمارش شد. البته بنا به نظر هیات نظارت اختلاف موجود بین شمارش آراء به سمت “مثبت” می‌رفت، ینی آراء دکتر خوش سیرت، دکتر دباغ و دکتر نوربخش که نفرات هشتم، نهم و دهم اصلی بودند افزایش یافت و اختلاف آراء نفر دهم نسبت به نفر یازدهم که اولین عضو علی البدل است افزایش یافت و از هشت رای به ۱۱ رای رسید.

وی با بیان اینکه نهایتا دوستان تصمیم گرفتند تا بازشماری آراء را متوقف کنند، گفت: نکته‌ای که وجود دارد این است که در هر صورت اختلاف آراء به این معنی است که در شمارش آراء اشتباهی رخ داده و اعتقاد من این بود که سایر آراء نیز بازشماری شوند چرا که ممکن است در ادامه شمارش هم اختلافی وجود داشته باشند و یا آراء جابجا شوند به طوریکه ممکن است آراء فرد علی البدل دوم تغییر کرده و جانشین نفر اول شود. بنابراین این احتمالات مهم است، چرا که اولا آراء جامعه پزشکی باید همانطور که به صندوق انداخته شده خوانده شود و همچنین حقوق افراد منتخب رعایت شود اما به هر حال بازشماری آراء با نظر هیات نظارت مرکزی متوقف شده است و نتیجه قطعی توسط این هیات اعلام می‌شود و تا جایی که اطلاع دارم هیات مرکزی نظارت انتخابات را تایید کرده است.

وی درباره میزان شکایات مطرح شده در هیات نظارت حوزه انتخابیه تهران گفت: در مجموع نزدیک به ۴۰ شکایت در گروه‌های مختلف در هیات نظارت تهران مطرح شد که ۹۵ درصدشان در زمینه عدم برگزاری انتخابات الکترونیک بود که رسیدگی به این موضوع در حوزه اختیارات هیات نظارت و اجرایی مرکزی است و ما این شکایات را به هیات نظارت مرکزی انعکاس داده‌ایم.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید