افتتاح «خانه عروسک‌ها» در قلب تاریخی تهران

    کد خبر :67671

ظهر امروز “خانه عروسک‌ها و تن‌پوش‌های سنتی” با حضور معاون شهردار در منطقه 12 افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، مجتبی عبداللهی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در آیین بهره‌برداری از این موزه با بیان اینکه این موزه در دو بخش عروسک و تن‌پوش‌های سنتی اقوام ایرانی است، گفت: این موزه بیان کننده آداب و سنن اقوام ایرانی خواهد بود، هر استان کشورمان دارای پوشش‌های قومیتی و خاص است که در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه با استفاده از زبان هنر می‌توانیم اقدامات موثری انجام دهیم، گفت: این مجموعه فاخر و زیبا در حوزه آموزشی نیز فعال خواهد بود و چراکه زمینه را برای حضور دانش‌آموزان فراهم خواهد کرد تا با آداب و سنن و تن‌پوش‌های ایرانی آشنا شوند.

به گزارش ایسنا، همچنین خشایار مدیر گردشگری منطقه 12 با بیان اینکه موزه عروسک و تن‌پوش‌های سنتی اقوام ایرانی با حمایت از بخش خصوصی افتتاح شد، افزود: تمهیداتی اندیشیده شده است که دانش‌آموزان با برپایی کارگاه‌های داستان‌نویسی و ساخت عروسک اوقات خود را غنی‌تر کنند.

همچنین سعادت قائم مقام شهردار منطقه 12 بیان کرد: یکی از برنامه‌هایی که در مرکز تاریخی تهران در دستور کار قرار گرفته، توجه به فرهنگ، هویت و بازنمایی آنها است که با همکاری سازمان‌های مردم نهاد و اهالی فرهنگ و هنر این مهم را محقق کرده‌ایم.

قائم مقام شهردار منطقه 12 افزود: منطقه تاریخی تهران در سال‌های اخیر سعی کرده تا با ایجاد موزه‌های متعدد پاسخگوی نیاز فرهنگی گردشگران باشد.

به گزارش ایسنا، همچنین گلشنی مدیر موزه نیز با بیان اینکه 25 سال زحمت کشیده شده است تا مجموعه‌ای اصیل از مجسمه قومیت‌های مختلف شناسایی و خریداری شود، گفت: نگاه به عروسک‌ها نیز طی یک پروژه پژوهشی 15 ساله ایجاد شده است و در حال حاضر شاهد هستیم عروسک‌های 26 منطقه که متناسب با اقلیم و پوشش هستند در این خانه موزه گرد هم آمدند.

مدیر موزه افزود: سعی در گسترش این موزه داریم و از مردم می‌خواهیم تا نسبت به معرفی لباس، زیورآلات و سربند قومیت‌های خود اقدام کنند تا آنها را در موزه به کار گیریم.

به گزارش ایسنا، ظهر امروز خانه عروسک‌ها و تن‌پوش‌های سنتی در جنب مترو دروازه دولت به بهره‌برداری رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید