افزایش 3.5 برابری واردات رسمی کفش به کشور

    کد خبر :67647

آمار واردات رسمی در سال گذشته نشان می‌دهد که بازار شاهد رشد 3و نیم برابری واردات کفش نسبت به سال 94 بوده است.

علی لشگری با اشاره به اینکه صادارت انواع کفش در 4 ماهه امسال از لحاظ ارزشی رشد 30 تا 35 درصدی داشته است، اظهارداشت: آمار واردات رسمی در سال گذشته نشان می‌دهد که بازار شاهد رشد 3و نیم برابری واردات کفش نسبت به سال 94 بوده است.

وی با بیان اینکه براساس آمارهای جهانی میانگین صادرات کفش به ایران از 350 میلیون دلار در 4 سال گذشته به 250 میلیون دلار رسیده است، افزود: این رقم نشان می‌دهد مسیر قاچاق کفش به ایران به سمت واردات رسمی رفته است.

رئیس هیئت مدیره جامعه صنعت کفش ایران با تأکید بر اینکه برای مدیریت واردات کفش به کشور باید گمرکات اقدامات لازم را انجام دهند، تصریح کرد: برخی با کم اظهاری قوانین را دور زده و به راحتی با کمترین هزینه کالاهای خود را وارد کشور می‌کنند.

وی با اعلام اینکه صنعت کفش کشور ظرفیت اشتغال 500 هزار نفری را دارد، گفت: به شرط حمایت‌های لازم از این صنعت حتی امکان افزایش دو برابری اشتغال 500 هزاری هم در این صنعت وجود دارد.

لشگری اضافه کرد: متأسفانه برخی به صورت قانونی زیره و ریه کفش را وارد و در داخل کشور آنها را مونتاژ می‌کنند که این موضوع یک تهدید برای شاغلین صنعت کشور به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه به صورت کلی 75 درصد بازار کشور در اختیار تولیدکنندگان داخلی قراردارد، افزود: اما در بخش کفش های ورزشی سهم تولیدکننده داخلی فقط 50 درصد بازار است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید