واعظی خبر داد: با رونمایی از پروژه دولت همراه

۲۷ خدمت دستگاه های اجرایی موبایلی شد

    کد خبر :67615

وزیر ارتباطات فناوری اطلاعات با اشاره به رونمایی از پروژه دولت همراه گفت: ۲۷ خدمت در این زیرساخت به مردم ارایه می شود.

«محمود واعظی» امروز (سه شنبه) در مراسم افتتاح فاز نخست دولت الکترونیک و همراه افزود: مردم می توانند از امروز با تلفن های همراه خود 27 خدمت دستگاه های اجرایی را دریافت کرده و دیگر نیازی به مراجعه حضوری برای دریافت خدمات ندارند.

عضو شورای عالی فضای مجازی به راه اندازی پروژه دولت الکترونیک اشاره کرد و گفت:51 دستگاه اجرایی 440 خدمت خود را الکترونیک در اختیار مردم قرار می دهند.

**پرتاب اخیر ماهواره بر ناقض مواد توافق برجام نیست
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درحاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران به پرتاب اخیر ماهواره ایرانی اشاره کرد و آن را ناقض مفاد توافق برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) ندانست.
واعظی افزود: پرتاب انجام شده در راستای اهداف کشورمان است و ارتباطی با دیگران ندارد.
وی پرتاب صورت گرفته را برای تسریع در پرتاب ماهواره های داخلی موثر دانست.
واعظی با بیان اینکه نقشه راه دولت الکترونیک 35 ماه پیش توسط رییس جمهوری ابلاغ شد، گفت: شورای عالی فناوری اطلاعات گام های خود را برای تحقق آن برداشت.
عضو هیات دولت یازدهم از علاقه خود برای اینکه فازنخست دولت الکترونیک توسط رئیس جمهوری و یا معاون اول افتتاح می شد، خبرداد و گفت: رئیس جمهوری درگیر مسایل متعدد هستند و معاون اول نیز در سفر خراسان به سر می برند بنابراین این پروژه بدون حضور آنها افتتاح شد.
وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات به قول خود به مردم برای بهره برداری از این طرح ها تاپایان دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: افتتاح دولت الکترونیک تنها حاصل کار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیست، همه دستگاه های اجرایی برای تحقق آن تلاش کرده اند .
عضو کابینه دولت یازدهم به همه دستگاه های اجرایی توصیه کرد نسبت به اطلاع رسانی بیشتر در باره این پروژه مهم اقدام کنند و 440 خدمت را برای مردم بازگو کنند.
وی فواید دولت الکترونیک را پرشمار دانست و مهمترین آن را تحقق شعار چابک سازی و کوچک سازی دولت عنوان کرد.
واعظی کاهش هزینه دولت، افزایش سرعت در رسیدگی به کارها و جلوگیری از فساد و جعل را از دیگر مزایای دولت الکترونیک دانست و گفت: با اجرای این طرح تحول بزرگی در دولت ایجاد خواهد شد و تا چند ماه دیگر اشراف کاملی برهمه خدمات دولت اعمال می شود.
وی اجرا شدن پرونده سلامت الکترونیک ایرانیان را گام مهمی در صرفه جویی دارویی کشور دانست و گفت: پرونده سلامت الکترونیک بیش از یک میلیارد دلار سالیانه در مصرف داروی کشور صرفه جویی ایجاد خواهد کرد.
وزیرارتباطات از تلاش برای حذف دفترچه های بیمه در راستای دولت الکترونیک خبرداد و گفت: حذف این دفترچه ها کمک خواهد کرد پرونده سلامت هر ایرانی همه اطلاعات را داشته باشد و در همه جای کشور قابل دسترسی باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید