پرداخت وام ازدواج فقط توسط ۳ بانک دولتی/ بانک مرکزی مقصر است

    کد خبر :67609

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در حال حاضر تنها حدود سه بانک دولتی وام ازدواج را پرداخت می کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدحسن حسینی شاهرودی، با اشاره به عدم ارائه وام ازدواج توسط بانکها به خانه ملت گفت: در حال حاضر تنها حدود سه بانک دولتی وام ازدواج را پرداخت می کنند که آن هم به نوبت و به افراد محدود و بانک مرکزی مقصر عدم اجرای اختصاص وام ازدواج به جوانان است.

وی با بیان اینکه هیچ شخصی حتی بانک مرکزی از میزان سپرده های قرض الحسنه در بانک ها اطلاع ندارد، ادامه داد: منابع بانکی در بانک ها دپو نشده و در بخش های مختلف پرداخت می شود، اما بانک ها به سبب ضرر و زیانی که در محل تسهیلات تکلیفی در حوزه تولید و صنعت، ازدواج و مسکن دارند که به موجب قانون، دولت و شورای پول و اعتبار برای آنها تعیین شده بیشتر مایلند که نقدینگی خود را به سمتی همانند بخش خدمات سوق دهند که بیشترین پول را عائدشان می کند.

حسینی شاهرودی ادامه داد:سود تسهیلات تکلیفی و مابه التفاوت آن از جمله وام های قرض الحسنه باید توسط دولت تامین شود که در حال حاضر به دلیل عدم تامین، بانک ها تمایل چندانی برای ارائه این تسهیلات ندارند.

وی با بیان اینکه بانک ها از پرداخت وام ازدواج به بهانه های مختلف طفره می روند،یادآور شد: دور تسلسل باطلی در بانک ها وجود دارد که بانک ها، بانک مرکزی و دولت در این چرخه باطل قرار گرفته‌اند و هر کدام مشکل را گردن دیگری می اندازند و اگر از بانک مرکزی سوال شود مشکل را متوجه دولت می کند، دولت متوجه بانک ها و بانک ها مشکل را متوجه بانک مرکزی می کنند.

این نماینده مجلس گفت: مجلس در نهایت بانک مرکزی را چه در امر اصول مطالبات بانک ها و چه در امر پرداخت این تسهیلات تکلیفی براساس قانون مسئول پیگیری وام ازدواج می داند.

نماینده مردم شاهرود ، با بیان اینکه پرداخت وام های تکلیفی به بانک ها تحمیل می شود، افزود: این تکلیف در حالی است که میزان نقدینگی بانک ها به شدت پایین بوده و منابع اعتباری آنها تامین نمی شود که علت عدم تامین منابع اعتباری بدهکاری های کلان دولت به بانک ها است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید