فتاح اعلام کرد

520 هزار نفر متقاضی سرپرستی کودکان محروم و یتیم

    کد خبر :67596

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه در طرح محسنین 520 هزار نفر متقاضی سرپرستی کودکان محروم و یتیم شدند گفت: در چهارمحال و بختیاری هشت هزار نفر حامی این کودکان شدند.

به گزارش ایسنا، سیدپرویز فتاح 10 مرداد ماه در نشست با استاندار چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در سال گذشته ۴۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان با تلاش‌های کمیته امدادامام خمینی(ره)، احداث شد.

وی افزود: مقرر شد ظرف سه سال آینده واحدهای مسکن مهر به افراد دیگر تحت پوشش این نهاد واگذار شود.

فتاح با اشاره به جذب 100 درصدی سهمیه بودجه چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: 18 میلیارد آن وام بانکی و 9 میلیارد تومان هم سهم کمیته امداد امام خمینی(ره) بوده که این رقم برای اشتغال تخصیص داده شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با اشاره به اینکه خروج مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) با وام‌های پرداختی تناسب داشته است، اضافه کرد: از فروردین امسال میزان مستمری هر خانواده سه برابر شده است.

فتاح با اشاره به اینکه در طرح محسنین 520 هزار نفر متقاضی سرپرستی کودکان محروم و یتیم هستند، افزود: در چهارمحال و بختیاری هشت هزار نفر حامی این کودکان شدند.

وی با اشاره به اینکه مجوز بانک مرکزی برای ایجاد صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت گرفته شده است، تصریح کرد: با ایجاد یک شعبه در هر استان هم از هزینه‌های اضافی پرهیز می‌شود و هم خدمات از طریق الکترونیکی ارائه می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با اشاره به اینکه هم‌اکنون حساب‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) و پرداخت حقوق کارکنان به این صندوق منتقل شده است، خاطرنشان کرد: از منابع این صندوق وام‌های قرض‌الحسنه سه درصد به مددجویان پرداخت خواهد شد.

فتاح تصریح کرد:سال گذشته به جز سهم دولت و بانک‌ها سهم اشتغال کمیته امداد 300 میلیارد تومان بود و امسال این مبلغ به هزار میلیارد تومان به دلیل تأسیس قرض‌الحسنه امداد ولایت افزایش یافته است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور خاطرنشان کرد: خودکفایی مددجویان کمیته امداد از مهمترین اهدافی است که کمیته امداد امام خمینی(ره) مجدانه پیگیری می‌کند و تلاش دارد مددجویان در مسیر فعالیت در کسب و کار وارد شوند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید