چمران در جمع خبرنگاران:

هنوز ریاست جمهوری پایان فعالیت شورای چهارم تهران را اعلام نکرده است

    کد خبر :67545

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تایید آغاز به کار شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش از دوازدهم مرداد ماه گفت: هنوز معلوم نیست که امروز آخرین جلسه شورای شهر تهران خواهد بود یا خیر؟ به همین منظور یکشنبه هفته آینده هم جلسه‌ای خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، مهدی چمران در پایان سیصد و شصت و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: هنوز حکم رئیس جمهور برای آغاز به کار پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا ابلاغ نشده است. مسیر قانونی برای شروع فعالیت دوره پنجم شورای شهر باید طی شود. شورای نگهبان زمان فعالیت دوره پنجم شورای اسلامی شهر تهران را 12 تا 13 مرداد ماه اعلام کرده است.

وی تصریح کرد: آخرین جلسه شورای شهر تهران در دوره چهارم هفته آینده با حضور فرماندار تهران خواهد بود تا بتوانیم گزارش پایانی کار خود را ارائه دهیم.

رییس شورای شهر تهران تاکید کرد: از زمانی که قانون به رئیس جمهوری ابلاغ می‌شود رئیس جمهور 10 روز فرصت دارد تا آن را اجرایی کند؛ البته از قبل اعلام کرده بودیم که برای پایان فعالیت شورای چهارم در مرداد ماه آمادگی داریم به همین منظور در این خصوص گزارش شورای چهارم نیز آماده شده است.

وی درباره اظهارنظر قبلی خود مبنی بر شمارش 10 درصد از آرای انتخابات شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش گفت: با وجود اینکه هیات مرکزی نظارت درخواست شمارش دوباره 10 درصد از آراء را کرده بود این اقدام انجام نشد و به این ترتیب این خلاف قانون است و باید این مهم محقق شود. ما نیز از مسیر قانونی پیگیر این موضوع خواهیم بود.

چمران درباره جلسه روز یکشنبه هفته آینده شورای شهر تهران نیز تاکید کرد که این جلسه غیررسمی خواهد بود و در آن شورای شهر تهران ضمن دیدار با شهردار تهران مصوبه‌ای نخواهد داشت.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید