جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا خبر داد

رونمایی از پلاک جدید خودروهای مناطق آزاد

    کد خبر :67507

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از رونمایی از پلاک‌های جدید مناطق آزاد خبر داد.

سردار موسی امیری در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: صبح امروز در مراسمی که با حضور مسئولانی از سازمان مناطق آزاد در جزیره قشم برگزار شد از پلاک‌های جدید وسایل نقلیه مناطق آزاد کشور رونمایی شد.

وی با بیان اینکه طرح یکپارچه سازی پلاک‌های وسایل نقلیه از سال‌ها قبل آغاز شده و در حال حاضر اکثریت خودروها دارای پلاک ملی هستند گفت: سال گذشته از پلاک خودروهای دیپلماتیک رونمایی شد و امروز نیز از پلاک خودروی مناطق آزاد رونمایی شد و پس از این نیز تمامی خودروهایی که در مناطق آزاد شماره گذاری شوند پلاک ملی ویژه مناطق آزاد را دریافت خواهند کرد.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اضافه کرد: در آینده نزدیک نسبت به تعویض پلاک کلیه وسایل نقلیه مناطق آزاد به پلاک ملی اقدام خواهد شد اما در حال حاضر اولویت شماره‌گذاری در مناطق آزاد با خودروهای نوشماره و نقل و انتقال است و به مرور براساس برنامه‌ریزی مناطق آزاد، پلاک‌های قدیمی فراخوان و تعویض می‌شود.

امیری همچنین با بیان اینکه پرونده پلاک‌های قدیمی تمامی وسایل نقلیه امسال بسته می‌شود، گفت: تنها پلاک باقیمانده که هنوز ملی نشده است پلاک مناطق آزاد تجاری است و هفت منطقه آزاد قشم، کیش، چابهار، اروند، انزلی، ارس و ماکو در کشور وجود دارد که طی دو سال گذشته مراحل طراحی و مقدمات پلاک ملی آنها با هماهنگی دبیرخانه مناطق آزاد کشور آغاز و تولید این پلاک‌ها نیز انجام شد. از سوی دیگر سامانه جامع آن نیز در حال تکمیل و بهره‌برداری است.
وی افزود:‌ امروز در قشم هم پلاک‌های تمام مناطق آزاد رونمایی شد و هم پلاک منطقه آزاد قشم نصب شد و مابقی مناطق آزاد نیز به مرور زمان پلاک‌های ملی را تحویل می‌گیرند و با این مرحله پایانی، در کشور هیچ خودرویی بدون پلاک ملی و زیرمجموعه سامانه جامع شماره‌گذاری نخواهیم داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید