“جان کلی” رئیس دفتر کاخ سفید شد

    کد خبر :67480

کاخ سفید اعلام کرد، تمام دستیاران ارشد از جمله اعضای خانواده دونالد ترامپ از این بعد به رئیس دفتر جدید گزارش خواهند داد.

به گزارش بازتاب به نقل از روزنامه دیلی میل، این اقدام از تغییرات در بال غربی حکایت دارد. بال غربی کاخ سفید یا ساختمان دفتر اجرایی، دفاتر رئیس‌جمهوری آمریکا را در خود جای داده است؛ جایی که “ایوانکا ترامپ”‌ دختر رئیس‌جمهوری آمریکا، “جارد کوشنر” همسر او، “استیو بنن” استراتژیست ارشد و سایر مقام‌های ارشد از امتیاز ورود به دفتر بیضی (اتاق کار ترامپ) و دسترسی مستقیم به رئیس‌جمهوری آمریکا برخوردار می‌شدند.

سارا هاکبی، سخنگوی کاخ سفید عصر دوشنبه اعلام کرد: “ژنرال جان کلی دارای مجوز کامل برای کار در کاخ سفید است و تمام کارکنان به او گزارش خواهند داد.” او در پاسخ به این سوال که آیا این وضعیت شامل حال کوشنر، بنن و سایر مقام‌های ارشد هم می‌شود، گفت: “این شامل تمام افراد داخل کاخ سفید می‌شود. ژنرال کلی ساختار، مقررات و قدرت جدیدی به کاخ سفید می‌آورد.”

جان کلی، وزیر امنیت داخلی پیشین آمریکا در پی کنار رفتن راینس پریبس، به عنوان رئیس دفتر کاخ سفید منصوب شد. پریبس مورد انتقاد قرار داشت چرا که رویکردهای جناحی او باعث شده بود تا برخی از همکارانش به جای پیمودن سیر سنتی سلسله مراتب به صورت مستقیم با رئیس‌جمهوری آمریکا در ارتباط باشند. همچنین ممکن است کناره‌گیری پریبس به برخوردهای او با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا حین کارزارهای انتخاباتی مربوط باشد چرا که او پس از افشای سخنان جنسی ترامپ علیه زنان به این رهبر جمهوری‌خواه پیشنهاد داده بود تا از انتخابات کنار بکشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید