شهردار منطقه 13:

انتقال پادگان نیروی هوایی به دلیل استفاده مجدد از باند فرودگاهی‌اش غیرممکن است

    کد خبر :67475

شهردار منطقه 13 با اشاره به فعال شدن باند فرودگاهی پادگان نیروی هوایی برای بهره‌گیری در موارد بحرانی گفت: به این ترتیب ممکن است انتقال این پادگان فعلا غیرممکن باشد.

به گزارش ایسنا، معدنی‌پور در سیصدو شصت و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران پس از قرائت گزارش دبیر دبیران شورایاری منطقه 13 گفت: یکی از ظرفیت‌های مهم و برجسته برای تحقق مشارکت مردمی در امور مختلف محلات همین شورایاری‌ها هستند که می‌توانند ظرفیت‌سازی مناسبی برای جلب مشارکت مردمی در حل مشکلات و معضلات محلات هر منطقه داشته باشند.

وی افزود: خوشبختانه در گزارش امروز دبیر دبیران شورایاری منطقه 13 علاوه بر طرح مشکلات راهکارهای آنها نیز توسط دبیر دبیران شورایاری منطقه 13 ارائه شد که نشان دهنده بررسی کارشناسانه مشکلات و در پی آن ارائه راهکارهای مناسب است.

شهردار منطقه 13 به کمبود فضاهای سبز و کمبود سرانه ورزشی این منطقه به عنوان عمده‌ترین مشکلات محلات منطقه 13 اشاره کرد و افزود: با توجه به بافت متراکم موجود در منطقه 13 نیاز است که برای افزایش سرانه‌های فضای سبز و ورزشی تملک‌های زیادی داشته باشیم و این نیازمند بودجه زیادی است. البته در سنوات گذشته این کار به طور جدی در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم در آینده نزدیک نیز بتوانیم با حل و فصل مشکل تملک‌ها، سرانه‌های فضای سبز و ورزشی این منطقه را افزایش دهیم.

معدنی‌پور درخصوص انتقال پادگان نیروی هوایی نیز گفت: این کار نیازمند رایزنی‌های فرامنطقه‌ای بود که پیگیری شد ولی به دلیل فعال شدن دوباره باند فرودگاهی این پادگان انتقال آن در حال حاضر شاید غیرممکن باشد.

شهردار منطقه 13 ادامه داد: امیدواریم پایانه شرق جدید به زودی افتتاح شود و انتقال پایانه قدیم به جدید، بسیاری از مشکلات منطقه را حل و فصل کند.

به گزارش ایسنا، مهدی چمران پس از اتمام صحبت‌های شهردار منطقه 13 درخصوص انتقال پادگان نیروی هوایی گفت: برای انتقال این پادگان صحبت‌های بسیاری شد و حتی قرار شد این پادگان توسط شهرداری تهران تهاطر شود، اما بحث پدافند غیرعامل که مطرح شد، به دلیل نیاز تهران برای داشتن چند باند فرودگاهی انتقال این پادگان غیرممکن شد اما نیاز نیست همه تجهیزات این پادگان حفظ شود بلکه می‌تواند باند فرودگاهی باقی بماند و مابقی آن به فضای سبز تبدیل شود؛ البته باید توجه داشته باشیم که خدایی ناکرده این پادگان به فضای مسکونی تبدیل نشود و تنها برای فضای سبز مورد استفاده قرار گیرد.

چمران همچنین در پایان از خدمات شهرداری این منطقه تقدیر و تشکر کرد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید