حریق گسترده انباری در جنوب تهران

    کد خبر :67464

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از حریق گسترده یک انبار ۳۰۰۰ متری چوب در خلازیر خبر داد.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، در این‌باره گفت:‌ خبر وقوع آتش‌سوزی گسترده در یک انبار چوب در منطقه خلازیر در ساعت ۲۳:۴۴ شب گذشته به سامانه ۱۲۵ اطلاع‌داده شد که درپی آن، ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ۶ ایستگاه را به همراه ۱۰ دستگاه تانکر آب، خودروی فوماتیک و خودروی حامل دستگاه تنفسی به محل حادثه اعزام کرد.

وی با اشاره به حضور آتش‌نشانان در محل حادثه تصریح کرد:‌ پس از حضور آتش‌نشانان محل حادثه مشاهده شد که حریق در انباری به مساحت ۳۰۰۰ مترمربع رخ داده و داخل آن مملو از مقادیر زیادی چوب، پالت و تخته است که کاملا شعله‌ور شده و شعله‌های آتش در حال سرایت به اماکن مجاور است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه شدت حریق به حدی بود که شعله‌های آتش تا شعاع چند کیلومتری کانون حریق قابل مشاهده بود، ادامه داد: آتش به سرعت در حال سرایت به انبارهای مجاور بود که آتش نشانان از چند جهت عملیات خود برای مهار و اطفای حریق را آغاز کردند. همچنین گروهی از آتش‌نشانان به محل مجاور این انبار که یک پمپ گاز بود رفته و اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از سرایت حریق به این منطقه را آغاز کردند چرا که اگر آتش به آنجا سرایت می‌کرد، می‌توانست وضعیت بحرانی ایجاد کند.

ملکی با بیان اینکه حدود ۴۰ سیلندر گاز نیز داخل این انبار قرار داشت، اظهارکرد:‌ آتش‌نشانان این سیلندرها را نیز قبل از انفجار از داخل انبار خارج کرده و به محل امن انتقال دادند.

وی با بیان اینکه مدتی بعد آتش‌نشانان موفق به مهار و اطفای کامل حریق شدند، گفت: این حادثه مورد مصدوم و فوتی نداشت اما خسارات به جا مانده از آن تقریبا بالا بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه علت این حادثه از سوی کارشناسان آتش‌نشانی در دست بررسی است، گفت:‌ عوامل آتش‌نشانی پس از لکه گیری و ایمن‌سازی محل در ساعت ۴:۴۶ بامداد امروز سه شنبه به عملیات خود خاتمه دادند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید