دو میلیون بازدید از سایت برنامه «دیالوگین»

    کد خبر :67431

«دیالوگین» یکی از برنامه های شبکه بالکان است که با وجود هجمه سنگین وهابی‌ها توانست مخاطبین بسیاری را به خود جذب کند.

به گزارش خبرنگاران پویا،‌ کانال بالکان شبکه جهانی سحر در پی برنامه ریزی جدید و تولید برنامه‌های متناسب با فرهنگ مقصد خود در بوسنی و هرزگوین توانسته مخاطبین جدیدی را به خود جذب کند. همین موضوع نگاه‌های زیادی از جمله مقامات را به این شبکه جلب کرده است. همین امر باعث شد سفیر ایران با همکاری دفتر منطقه ای سازمان صدا و سیما در بالکان از این شبکه بازدید کند.

فیلم داستانی بلند  آوازهای باد به کارگردانی محسن سوهانی و تهیه کنندگی محمود بابایی یکی از این تولیدات است که با مشارکت شبکه جهانی سحر و موسسه فرهنگی هنری اوج  ساخته شده است. تهیه چندین کلیپ و تولید محتوا برای فضای مجازی با موضوعات  مادران  شهدای سربرنیتسا، بچه های سوریه و بررسی رسانه‌های بالکان  از دیگر فعالیت های دفتر شبکه بالکان است و از برنامه های آتی این دفتر نیز می‌توان به  تولید  مسابقه بزرگ نامه نویسی در منطقه بالکان تحت عنوان  «نامه بچه های بالکان به خدا»  و همچنین برنامه‌هایی مخصوص کودکان، نوجوانان و جوانان  و برنامه‌های سیاسی و گفتگو محور و مذهبی  اشاره کرد.

همچنین تولید فصل دوم ویژه برنامه «دیالوگین» با موضوعات داغ منطقه بالکان آغاز شده است. دیالوگین یک برنامه تلویزیونی مبتنی بر وب است، این برنامه 52 قسمتی روزهای یکشنبه و سه شنبه و پنجشنبه از کانال سحر بالکان  شبکه جهانی سحر روی آنتن می‌رود. هر قسمت از  «دیالوگین» 25 دقیقه است و در ژانر تاک شو ترکیبی با وب از دفتر نمایندگی صداوسیما در بوسنی تولید می‌شود.

آیتم های گزارشی این برنامه به جهت درگیر کردن بیننده و تشویق او به شرکت در برنامه بعد از پخش از تلویزیون در شبکه های اجتماعی به صورت مجزا باز پخش می شود و سعی دارد تا ضمن جذب و ایجاد  سمپاتی بین جوانان منطقه بالکان  که عاشق و دوستدار فرهنگ اصیل اسلام و انقلاب اسلامی ایران هستند،  بتواند ضریب نفوذ کانال سحربالکان  شبکه جهانی سحر را در این منطقه  افزایش دهد.

سری نخست این برنامه  در 15 قسمت، هر یک شنبه بر روی آنتن شبکه جهانی سحر رفت و با اقبال گسترده مردم کشورهای منطقه بالکان به خصوص  بوسنی و هرزگوین رو به رو شد  به نحوی که  محتوا و تازگی موضوعات برنامه‌های دیالوگین باعث شد تا چندین تلویزیون محلی بوسنیایی از جمله تلویزیون «ووگوشچا» اقدام به ضبط برنامه های دیالوگین از طریق ماهواره نموده و هر برنامه را 4 بار در هفته پخش مجدد کند. در حالی که تلویزیون محلی ووگوشچا برای یک ساعت رله شبکه جهانی سحر چندین سال است که ماهیانه مبلغی را بابت رله دریافت می‌کند، اما این برنامه را بدون حق رله پخش کرد. همچنین آیتم ها و ویدیوهای این برنامه طی سری اول در سایت و همه کانال‌ها و صفحات شبکه های اجتماعی  بالغ بر 165 هزار بازدیدکننده داشته است .

طبق اظهارات بهروز ناصری مدیر دفتر نمایندگی صداوسیما در بوسنی و هرزگوین، از مردادماه سال 95 و قبل از تولید برنامه «دیالوگین»، سایت و صفحات شبکه‌های اجتماعی در میان سایر رسانه‌های بوسنیایی جای خود را باز کرده بود که پس از مصاحبه اختصاصی در پس زمینه دیدارهای سفیر جمهوری اسلامی ایران با  مقامات کشوری،  برخی سایت های متعلق  به وهابی‌ها به این  قبیل فعالیت‌ها اعتراض داشتند که باعث شد که رتبه این سایت به عدد 500 در داخل بوسنی برسد و در 9 ماه گذشته  با درج و انتشار بیش از پنج هزار خبر، بیش از 380 هزار بازدید کننده ( Unique IP ) داشت و در کل بیش از دو میلیون مخاطب از سایت دیالوگین بازیدید کردند. سایت دیالوگین  دوزبانه است و بخش فارسی آن نیز اخبار حوزه بالکان را پوشش می دهد که  مخاطبین خاص خودش را دارد.
بهروز ناصری درباره برگزاری اولین فراخوان علمی با عنوان  «ایران را بشناسیم» نیز گفت: جوانان بسیاری از کشورهای منطقه بالکان در این فراخوان شرکت کرده بودند که در نهایت 23 مقاله به عنوان بهترینهای این فراخوان انتخاب شدند که قرار است با همکاری موسسه ابن سینا در سارایوو چاپ شود.

وی در‌باره دیگر برنامه های این شبکه گفت: یکی از این برنامه‌ها ویژه برنامه «رمضان در بوسنی» بود که سعی کرد  در قالب یک  گفتگوی ساده و صمیمی با خانواده های مسلمان بوسنیایی آداب و رسوم آنها را در ایام ماه مبارک رمضان  ضمن مرور به نسل جوانتر یادآوری نماید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید