مرعشی: تمام لیست هایی در فضای مجازی برای شورای شهر تهران منتشر شده غیرواقعی است

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۸:۰۹

عضو هیات رئیسه شورای عالی اصلاح طلبان گفت: تمام لیست هایی که در فضای مجازی در تهران منتشر شده است همه غیرواقعی است و حتی در مورد یک نفر هم ما به جمع بندی نرسیدیم.

حسین مرعشی عصرپنج شنبه در همایش طرح مطالبات نسل جوان افزود: هنوز کار مقدماتی در حال انجام است و هیات رئیسه این شورا را که تصمیم نهایی باید بگیرید، متعهد می کنم که فقط به مسائل مردم و شهر تهران فکر کنند و هیچ چیز غیر این وجود نخواهد داشت.
وی ادامه داد: هیچ رو دربایستی نخواهیم داشت و مماشاتی نخواهیم کرد و هیچ امتیاز خاصی به کسی نخواهیم داد، متعهدیم و کاملا در چهارچوب و متناسب با نیازهای آینده تلاش خواهیم کرد چراکه ما چهارسال بعد باید پاسخ کارکرد شورای شهر را بدهیم.
عضو هیات رئیسه شورای عالی اصلاح طلبان خاطرنشان کرد: در بحث احزاب و شخصیت ها یک واقعیت را باید در عرصه سیاسی به آن توجه کنیم و آن این است که ما هیچ حزب فراگیری امروز نداریم که به تنهایی بتواند در جامعه ایران اثرگذاری واقعی داشته باشد.
مرعشی تصریح کرد: جبهه اصلاحات حزب فراگیر ما است و این جبهه زمانی می تواند موفق شود که ما باهم نزاع نکنیم. همه احزاب و شخصیت ها محترم هستند ولی مادامی که باهم کار می کنیم و جمع می شویم پیروزی می شویم و جایی که از هم جدا می شویم شکست می خوریم.
این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: شما خیلی راحت می توانید قضاوت کنید که چه کسی به جمع شدن کمک می کند و چه کسی از جمع فاصله می گیرد. آنهایی که از جمع فاصله می گیرند را کمک نکنید. اگر کسی آمد حرف هایی زد که از آن اختلاف بر می آید حمایتش نکنید.
وی افزود: ما تا زمانی که باهم جمع می‌شویم قوی هستیم و زمانی که از هم جدا می شویم ضعیف می شویم. درانتخابات سال 84 از هم جدا شدیم نظام سیاسی کشور فروپاشید. همه کسانی که در سال 84 نامزد بودند و همه کسانی که مدیریت می کردند و مدیریت نکردند در اتفاقاتی که در هشت سال دولت آقای احمدی نژاد به وجود آمد مسوول هستند ما نباید مسوولیت مان را فراموش کنیم و به گردن رقیب نیندازیم ما بد عمل کردیم.
این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین گفت: در سال 92 خوب عمل کردیم و امروز سربلندیم از این که ما در یک روندی که منجر به این شده ایران از حاشیه ناامن به یک متن امنیتی منتقل شویم در آن شریک بودیم. وضعیت منطقه ما اصلا شوخی بردار نیست.
وی ادامه داد: وضعیت عراق، افغانستان، لیبی، مصر، سوریه و عربستان را ببنید واقعیت های منطقه ما است. ما در یک منطقه بسیار ناامن هستیم. ما ذیل فصل هفتم سازمان ملل قرار گرفته بودیم، پنج قطعنامه علیه ما صادر شده بود. شرایط ما به سمت تحریم های نفت در مقابل غذا می رفت که در سال 92 همت کردیم و آقایان عارف، خاتمی، مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی همه همت کردند، ما دست به انتخاب در اردوگاه اصولگرایان زدیم. آقای حسن روحانی اصلاح طلب نبود و ادعای اصلاح طلب داشت که به هر صورت ما دست به انتخاب زدیم و ضرر نکردیم.
مرعشی با بیان این که نفت را مصدق ملی کرد گفت: تاریخ تکرار نباید بشود چون که مردم آگاهند و شما جوانان در صحنه اید نکند آقای دکتر روحانی برجام را درست کرده باشد و ضد برجامیان در چارچوب برجام جولان بدهند و از آن سود ببرند و شرایط داخلی را به نفع ملت رقم نزنند.
وی ادامه داد: ببینید شهرداری درحال حاضر در چه وضعی است و از آقای قالیباف سوال کنید شما غیر از نیروهای مسلح پیمانکاران دیگری را در تهران می شناسید، شما غیر از بچه های مشهد در کلانتری ها کسی دیگر را می بینید؟ همه ایران نه مشهد است و همه ایران هم نیروی انتظامی نیست.
وی در ادامه به حادثه پلاسکو اشاره کرد و گفت: دستورالعمل صریح و روشن وجود دارد که ساختمان اسکلت فلزی وبدون پوشش یک ساعت و نیم بعد از آتش سوزی سنگین امنیت ندارد و باید تخلیه شود آن وقت شما تا سه ساعت و نیم آتش نشانان را در آنجا نگه داشتید بعد برای آنها عزا می گیرید؟
این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: من نمی دانم این قوه قضاییه کجاست؟ این مدعی العموم کجاست؟ من نمی دانم شهامت و شجاعت کجاست؟ این امر به این واضحی را در این روز روشن کسی جوابگو نیست. بعد کسی که خودش باید فرمان می داد که 2 ساعت قبل از حادثه باید از ساختمان خارج شوند فرمان نداده ساختمان ریخته بعد خودش شده مدافع خون آنها؟
وی با تاکید بر این که بجنبید که تاریخ تکرار نشود و اختلافات را کنار بگذارید، یادآور شد: من از همین الان می گویم ما هر لیستی با هر استحکامی که ببندیم با انتقاد روبرو هستیم.
مرعشی در پایان تصریح کرد: من دو شب پیش لیست مرکز یک استان که بسته شده بود را دیدم. یکی از دوستان عزیز ما خواهرش در لیست نبود. ظرف دو ساعت لیست را در فضای مجازی بمباران کرد، پرسیدیم چه کسی بهتر از این افراد هستند که مخالف هستی؟ گفت خواهر من بهتر از اینها بود. نکنید این کار را. ما هیچ کدام روی کسی تعصب نداریم. معیار ما ضوابط است.
جمعی از نمایندگان احزاب و فعالان دانشجویی امروز با محمد رضا عارف رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان و اعضای شورای مرکزی آن دیدار کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید