ناکامی خصوصی‌سازی در بزرگترین واگذاری بخش کشاورزی

    کد خبر :67220

مزایده بزرگترین خصوصی‌سازی بخش کشاورزی کشور با واگذاری ۱۰۰ درصد سهام شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان روز گذشته برگزار شد که خریداران اقبالی به آن نشان ندادند.

به گزارش  تسنیم؛ 100 درصد سهم دولت در شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان شامل 3 میلیارد و 182 میلیون و 307 هزار سهم در حالی دیروز به مزایده گذاشته شد که سازمان خصوصی‌سازی تبلغ زیادی برایش کرده و از آن به عنوان بزرگترین خصوصی‌سازی بخش کشاورزی کشور یاد می‌کرد، با این حال خریداران توجهی به آن نکردند و این واگذاری ناکام ماند.

گفتنی است این میزان سهام شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان به قیمت هر سهم 7931 ریال و ارزش کل پایه 25 هزار و 238 میلیارد و 933 میلیون و 383 هزار ریال به صورت 10 درصد و در اقساط 8 ساله روز گذشته روی میز فروش رفته بود.

همچنین سپرده شرکت در مزایده 100 درصد سهام شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان مبلغ 757 میلیارد و 168 میلیون و یک هزار و 490 ریال تعیین شده بود و خریدار در صورت برنده شدن باید 10 درصد مبلغ پیشنهادی خود را در مدت 20 روز کاری به حساب دولت واریز می‌کردند.

بر پایه این گزارش، سرمایه شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان 51 میلیارد ریال و مهمترین فعالیت آن اجرای عملیات کشاورزی و دامپروری، ایجاد صنایع و فرآورده‌های کشاورزی و دامی است. همچنین در حال حاضر شرکت شهرک‌های کشاورزی مالک 100 درصدی سهام این شرکت می‌باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید