بي‌سابقه‌ترين مراسم تحليف از لحاظ كيفيت مهمانان؛ ١٠٠ هيات خارجي براي حضور در مراسم تحليف به ايران مي‌آيند

    کد خبر :67096

از زمان حضور داعشي‌ها در عراق يعني سال ۹۳ با يك جريان تروريستي مواجه بوديم كه همواره درصدد بودند وارد كشور شوند. در طول اين سه سال ما بالاي ۱۰۰ تيم تروريستي را كشف و خنثي كرديم.
به گزارش بازتاب به نقل از روزنامه اعتماد عصر روز شنبه هفته آينده حسن روحاني به فاصله دو روز پس از مراسم تنفيذ حكم رياست‌جمهوري‌اش براي ياد كردن سوگند براي يك دوره چهار ساله جديد روانه پارلمان مي‌شود. روزي كه ميليون‌ها ايراني از قاب رسانه‌ها و نمايندگان مجلس و شخصيت‌هاي طراز اول داخلي و خارجي شاهد ياد شدن سوگندي خواهند بود كه از زبان مردي ادا مي‌شود كه ملت او را براي يك دوره چهارساله به عنوان رييس‌جمهور انتخاب كرده‌اند. ديروز جزييات جديدتري از مراسم تحليف روشن شد. روز شنبه شهر تهران به علت برگزاري مراسم تحليف تعطيل شد و اعلام شد كه مسووليت برقراري امنيت اين مراسم بر عهده قرارگاه ثارالله خواهد بود. روز شنبه مجلس شوراي اسلامي ميزبان صد هيات خارجي، ١٨ رييس مجلس و هفت رييس‌جمهور خواهد بود تا بي‌سابقه‌ترين مراسم تحليف تاريخ ايران از لحاظ كيفيت مهمانان خارجي برگزار شود.
روز گذشته همچنين عليرضا رحيمي، نماينده مردم تهران در مجلس جزييات بيشتري از مهمانان مراسم تحليف رياست‌جمهوري حسن روحاني عنوان كرد. او در كانال تلگرامي خود در اين مورد نوشت: «تاكنون حضور هيات‌هاي بيش از صد كشور در سطوح مختلف در اين نشست قطعي و هماهنگ شده است. حضور خانم موگريني، مسوول سياست خارجي و نماينده عالي اتحاديه اروپا بيانگر عزم آن اتحاديه در حفظ و تقويت مناسبات برجامي و فرابرجامي في‌مابين ايران و اتحاديه اروپا است.» وي همچنين در ادامه افزود: «كشورهاي۵+۱ با هيات‌هايي از روسيه در سطح معاون رييس‌جمهور، فرانسه و آلمان در سطح وزير مشاور در امور خارجه، انگلستان معاون وزير خارجه و چين در سطح معاون نخست وزير در اين مراسم حضور خواهند داشت. از مقامات عاليرتبه تاكنون حضور هفت رييس‌جمهور و ۱۸ رييس مجلس در مراسم تحليف رييس‌جمهور قطعي شده است.» اما نكته جالب‌تري كه رحيمي در مورد اين مراسم داده اين است كه: «با وجود برگزاري اجلاس‌هاي متعدد مهم و ويژه بين‌المللي در ايران، اين نشست به‌لحاظ حضور كمي و كيفي مقامات خارجي بي‌سابقه‌ترين مراسم تحليف در تاريخ ايران به‌شمار مي‌آيد.»

شهر تهران شنبه در روز تحليف رياست‌جمهوري تعطيل است
در ادامه اخبار مربوط به مراسم روز تحليف، دبير هيات دولت از تعطيلي شهر تهران در روز شنبه روز تحليف رياست‌جمهوري خبر داد. به گزارش فارس، محسن حاجي ميرزايي، اعلام كرد: با توجه به شركت گسترده هيات‌هاي خارجي در مراسم تحليف دوازدهمين دوره رياست‌جمهوري و براي برگزاري مناسب و شايسته مراسم مذكور و ايجاد تسهيلات لازم در رفت و آمد هيات‌هاي خارجي و رفاه حال شهروندان تهراني كليه دستگاه‌هاي دولتي و نهادهاي عمومي (غير از اورژانس و نهادهاي امدادي) در روز شنبه چهاردهم مرداد ۱۳۹۶ در شهر تهران تعطيل است. همچنين ذوالفقاري، معاون امنيتي وزير كشور در مورد مراسم تحليف گفت: تمام پيش‌بيني‌هاي امنيتي، انتظامي و ترافيكي انجام شده و در كميسيون حفاظت در وزارت كشور هم تقسيم كار انجام شده است. جلسات متعددي براي تامين امنيت مراسم روز تحليف برگزار شده است. مسووليت كلي برقراري امنيت بر عهده قرارگاه ثارالله است و وظايف سپاه، نيروي انتظامي، وزارت اطلاعات و پدافند هوايي هم مشخص شده است. ديروز عصر هم جلسه‌ فوق‌العاده شوراي امنيت كشور براي مراسم تحليف برگزار شد زيرا سطح و تعداد هيات‌هاي ديپلمات شركت‌كننده در اين مراسم سطح بالايي است. وي در ادامه گفت: اقدامات گسترده‌اي براي مقابله با داعش در كشور انجام شد و عناصر مختلفي از آنها بازداشت شدند و به تيم‌هاي آنها ضربه وارد شد.

١٠٠ عمليات تروريستي در سه سال اخير خنثي شده است
اما ذولفقاري در مورد مسائل امنيتي كشور هم گزارشي داد. وي درباره امنيت مرز‌ها در راهپيمايي اربعين و تدابير امنيتي در مورد ورود گروهك‌هاي تروريستي در اين برهه زماني اظهار داشت: از زمان حضور داعشي‌ها در عراق يعني سال ۹۳ با يك جريان تروريستي مواجه بوديم كه همواره درصدد بودند وارد كشور شوند. در طول اين سه سال ما بالاي ۱۰۰ تيم تروريستي را كشف و خنثي كرديم. با اشراف اطلاعاتي و تلاش‌هاي واقعي نظامي و انتظامي و به ويژه اطلاعاتي كشور، اين گروهك‌ها خنثي و كشف شدند. معاون امنيتي وزير كشور با يادآوري حادثه تروريستي ۱۷ خردادماه امسال گفت: به هرحال اين گروه تروريستي از تور اطلاعاتي ما عبور كردند اما بعد از اين حوادث ما اقدامات بسيار گسترده‌اي را انجام داديم. معاون سياسي وزارت كشور تاكيد كرد: وزارت اطلاعات، سپاه و نيروي انتظامي عناصر بسياري را در ارتباط با اين موضوع مورد هدف قرار داده‌اند. البته بايد خاطرنشان كنم برخي از اين افراد ناآگاهانه وارد تشكيلات شده بودند اما برخي ديگر براي اقدام تروريستي و با آگاهي كامل وارد چنين گروه‌هايي شده بودند كه ما تدابير ديگري انديشيده‌ايم. ذوالفقاري افزود: بعد از حادثه تروريستي مجلس ما به چندين تيم ضربه زديم و بايد بگويم اين حادثه باعث شد براي حفاظت اماكن و تاسيسات طرحي را آماده كنيم و در شوراي امنيت اجتماعي به تصويب رسانديم كه براي شوراي امنيت ملي فرستاديم و منتظر جواب آنها هستيم. وي همچنين گفت: در سال ۹۳ طرح خنثي‌سازي اقدامات تروريستي را به تصويب رسانديم اما با توجه به تغييرات حاصل شده و حوادث عراق و سوريه كه گروه‌هاي تكفيري در آن ضربه خورده‌اند آن را تغيير داده‌ايم. هفته پيش يك هيات ترك به ايران آمدند و ما درباره موضوعات مهم منطقه صحبت كرديم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید