تاخیر ۸ ماهه در پرداخت حقوق پیمانکاران پروژه‌های عمرانی کیش

    کد خبر :66972

در حالی مدیرعامل منطقه آزاد کیش آبان سال گذشته بر به نتیجه رسیدن ترمنیال مسافری فرودگاه این جزیره در سال جاری تاکید کرده بود که خبر می‌رسد حقوق پیمانکاران و مشاوران پروژه‌های عمرانی جزیره کیش از آذرماه سال گذشته تاکنون پرداخت نشده است.

به گزارش  تسنیم، مدیرعامل منطقه آزاد کیش آبان‌ماه سال گذشته در حاشیه برگزاری نمایشگاه هوایی با بیان این که در بخش حمل و نقل سرمایه‌گذاری‌های عمده‌ای در حوزه بندری و فرودگاهی کیش انجام شده تاکید کرد: هم اکنون در حال احداث ترمینال مسافری فرودگاه کیش هستیم که پس از فرودگاه امام بزرگترین ترمینال است که برای 4.5 میلیون نفر مسافر طراحی شده است.

مونسان با اشاره به این که بیش از 4 هزار میلیارد ریال در بخش فرودگاهی هزینه شده از به نتیجه رسیده ترمینال در سال 96 (امسال) خبر داد و افزود:‌ در حال تعمیر روش و تعریض باند جنوبی فرودگاه کیش هستیم که پس از بهره‌برداری تنها باند استاندارد کشور است که هواپیماهای A380 در آن می‌توانند نشست و برخواست کنند.

در حالی طبق وعده مدیرعامل منطقه آزاد کیش باید هر لحظه در انتظار اعلام به نتیجه رسیدن ترمنیال مسافری فرودگاه این جزیره و تعریض باند جنوبی فرودگاه بود که خبر می‌رسد پروژه‌های موردنظر در وضعیت نامناسبی به سر می‌برند و رود ساخت و ساز آنها کُند شده است.

یکی از مسائلی که باعث بروز این اتفاق شده، عدم تامین به موقع منابع مالی توسط کارفرما (منطقه آزاد کیش) است. مسئله‌ای که پیمانکاران پروژه‌های عمرانی را دچار مشکل کرده و علاوه بر روند احداث طرح‌ها، پرداخت حقوق کارکنان را نیز دچار وقفه‌های طولانی کرده است. بر اساس پیگیری‌های خبرنگار تسنیم، حقوق پیمانکاران و مشاوران طرف قرارداد منطقه آزاد کیش از حدود یکماه پس از اظهارات مدیرعامل در حاشیه برگزاری نمایشگاه هوایی کیش تاکنون پرداخت نشده است.

با وضعیت کنونی به نظر می‌رسد به نتیجه رسیدن ترمنیال مسافری فرودگاه کیش و سایر پروژه‌های عمرانی این جزیره از جمله بندرگاه، رینگ، پست فشار قوی و… تا اطلاع ثانوی منتفی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید