اقدامات دانشگاه تهران در اجرای سبک زندگی نظام‌مند دانشجویی

  • سیاسی
  • دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۶ ۱۵:۴۸
    کد خبر :66723

معاون فرهنگی دانشگاه تهران ضمن تشریح برنامه‌های این دانشگاه در اجرای سبک زندگی اسلامی دانشجویی، از اجرای برنامه “روزی با دانشگاه تهران” خبر داد.

به گزارش  تسنیم، مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران در نشست‌خبری با اشاره به برنامه‌های این معاونت در سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: پس از مطالعات و بررسی‌های مختلف واحد ارتباط دانشگاه با خانه و مدرسه در این معاونت ایجاد می‌شود.

وی افزود: هدف از راه‌اندازی این واحد استفاده از ظرفیت خانواده‌ها در راستای پرورش صحیح دانشجویان و حل مشکلاتی که برای آنها بعضا در سن حساس جوانی پیش می‌آید، است.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران یادآور شد: یکی از مشکلات اصلی دانشگاه‌ها در بدو ورود دانشجویان عدم ارتباط آنها با خانواده‌های دانشجویان بود که این مسئله مشکلات عمده‌ای را برای دانشجویان جدیدالورود ایجاد می‌کرد؛ امیدواریم با راه‌اندازی این واحد شاهد برطرف شدن آسیب‌های ناشی از این مسئله باشیم.

سرسنگی همچنین به اهداف ارتباط دانشگاه با مدارس اشاره کرد و گفت: ارتباط با مدارس برای جذب نخبه پروری و شناسایی نخبگان و استعدادهای برتر مدارس است که این کار قرار است توسط دانشجویان، انجمن اولیا و دانشجویان، نهادهای دانشجویی و اعضای هیئت علمی و دانشجویان نخبه انجام شود.

وی تأکید کرد: ایجاد امکان استفاده دانش آموزان از ظرفیت‌های علمی دانشگاه، ایجاد امکان حضور بیشتر معلمان مدارس با دانشگاه ها و آشنایی با ظرفیت آنها، برگزاری تورهای دانش‌آموزی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و جلسات مشاوره درسی و همچنین ترغیب دانش آموزان نخبه به انتخاب دانشگاه برای ادامه تحصیل از جمله این اهداف است.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران همچنین در ادامه از اجرای برنامه “روزی با دانشگاه تهران” در راستای برگزاری برنامه روزی با دانشگاه که در دانشگاه های بزرگ جهان برگزار می‌شود در این دانشگاه خبر داد و گفت: براساس این برنامه 22 مردادماه سال 96 روز با دانشگاه تهران نامیده شده است که تمام دانش آموزانی که در آستانه ورود به دانشگاه ها هستند و داوطلبان کنکور و علاقه مندان به همراه خانواده خود می‌توانند با حضور در دانشگاه تهران از ظرفیت‌های این دانشگاه آگاهی یابند.

سرسنگی با اشاره به اینکه این برنامه به صورت همزمان در همه دانشکده‌‌ها و پردیس‌های دانشگاه تهران برگزار می‌شود، تأکید کرد: آشنایی داوطلبان آزمون سراسری با رشته های تحصیلی دانشگاه تهران، آشنایی با امکانات و تسهیلات ویژه دانشگاه تهران برای دانشجویان، معرفی امکانات، موقعیت، جایگاه ملی و بین المللی دانشگاه تهران برای دانش آموزان، خانواده ها و مربیان، معرفی چهره‌های ماندگار، دانشمندان جوان و دانشجویان موفق دانشگاه تهران، آشنایی با اهداف، ارزشها و سبک زندگی در دانشگاه از جمله اهداف این برنامه است.

وی با اشاره به برنامه‌های دانشگاه تهران در زمینه آشنایی با “سبک اسلامی دانشجویی” گفت: معاونت فرهنگی به منظور آشنایی دانشجویان با سبک زندگی دانشجویی و معرفی سبک نظام‌مند اخلاق حرفه‌ای در دانشگاه تهران به دنبال معرفی چارچوب مشخص اخلاق حرفه‌ای در دانشگاه براساس نوع رفتار دانشجویان با اساتید، اساتید با دانشگاه‌ها، نوع پوشش و رفتار آنهاست که به زودی نظام‌نامه اخلاق حرفه‌ای را در این دانشگاه تدوین و تهیه می‌کند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران همچنین گفت: معاونت فرهنگی دانشگاه تهران در این زمنیه نسبت به انتشار فصلنامه مطالعات فرهنگی دانشگاه تهران با عنوان برگ فرهنگ اقدام کرده است و به دنبال فرهنگ‌سازی در این بخش است.

سرسنگی در ادامه گفت: جشن دانش آموختگی در شهریورماه با حضور بیش از 12 هزار فارغ التحصیل این دانشگاه برگزار می‌شود.

وی به راه اندازی مسابقات مناظرات دانشجویی به زبان انگلیسی در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: دانشگاه تهران این دوره از مناظرات را برای ایجاد آمادگی دانشجویان ایرانی برای شرکت در مسابقات مناظرات دانشجویی جهان برگزار می‌کند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران همچنین گفت: برگزاری آیین “نودانشجویان” امسال نیز مطابق هر سال در اواخر شهریورماه برگزار می‌شود و جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران و کلنگ زنی ورزشهای آبی این دانشگاه طی چند روز آینده برگزار خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید