آزمون کارشناسی ارشد ۹۶ امروز و فردا برگزار می‌شود/رقابت ۵۰۰هزار نفر در نخستین روز

  • اجتماعی
  • پنجشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۲:۵۷

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به آغاز آزمون کارشناسی ارشد ۹۶ در روزهای پنجشبه و جمعه از رقابت ۵۰۰هزار نفر در نخستین روز برگزاری این آزمون خبر داد.

حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی  با اشاره به اینکه آزمون ورودی کارشناسی ارشد سال 96 دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه آزاد اسلامی در صبح و بعدازظهر روزهای پنجشنبه و جمعه 7 و 88 اردیبهشت 96 در 68 شهرستان و 185 حوزه امتحانی برگزار می‌شود، اظهار کرد: این آزمون برای 4 کدرشته امتحانی مهندسی طراحی محیط زیست، نمایش عروسکی، مجموعه موسیقی و زبان و ادبیات اردو منحصراً در تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: صبح امروز (پنجشنبه 7 اردیبهشت 96) آزمون کارشناسی ارشد برای داوطلبان 11 کدرشته امتحانی شامل آمار، حسابداری، روانشناسی، زبان آلمانی، زبان روسی، علوم تربیتی، مدیریت، مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مدیریت بحران و مشاوره در حوزه‌های امتحانی برای 362 هزار و 835 داوطلب برگزار می‌شود که از این تعداد 179 هزار و 76 نفر زن و 183 هزار و 67 نفر مرد هستند.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: آزمون کارشناسی ارشد در بعدازظهر روز (پنجشنبه 7 اردیبهشت) نیز برای 63 کدرشته امتحانی شامل رشته‌های شناور با تعداد 137 هزار و 409 داوطلب برگزار می‌شود که از این تعداد 63 هزار و 866 نفر زن و 73 هزار و 533  نفرمرد هستند.

توکلی بیان کرد: آزمون صبح‌ها از ساعت 7.30 و بعد از ظهرها از ساعت 14.30 برگزار می‌شود که در حوزه‌های امتحانی از ساعت 7 صبح و 14 بعدازظهر بسته می‌شود. برای حضور در جلسه آزمون علاوه بر پرینت کارت شرکت در جلسه، اصل کارت ملی یا شناسنامه عکسدار و مداد سیاه نرم پررنگ ضروری است.

وی گفت: هر پاسخ صحیح سه نمره مثبت و پاسخ غلط یک نمره منفی دارد و توصیه می‌شود داوطلبان اگر پاسخ سؤالی را اصلاً نمی‌دانند به آن جواب ندهند و اگر به سؤالی بیش از یک پاسخ داده شود غلط محسوب شده و یک نمره منفی دارد.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: پس از برگزاری آزمون، نتایج اولیه به‌صورت کارنامه تنظیم و در نیمه دوم خرداد ماه از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید