ایران از گاز ترکمنستان بی‌نیاز می‌شود

  • سیاسی
  • دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۶ ۱۳:۴۷
    کد خبر :66643

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: با افتتاح لوله گاز دامغان به نکا از گاز ترکمنستان بی‌نیاز می‌شویم.

اسد‌الله قره‌خانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره پروژه خط لوله گاز دامغان، کیاسر، ساری به نکا، اظهار داشت: این خط لوله گازی روز سه‌شنبه (10 مرداد) افتتاح و به خط لوله اصلی متصل می‌شود.

وی درباره جزئیات این پروژه، گفت: طول خط لوله گازی دامغان به نکا 150 کیلو‌متر و قطر لوله 42 اینچ است که ظرفیت انتقال 50 میلیون متر مکعب گاز را دارد که ظرف مدت 2 سال و با هزینه 1000 میلیارد تومانی به اتمام رسیده است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس درباره ضرورت کشیدن این خط لوله گازی، تصریح کرد: تاکنون 2 مرتبه مسئولان ترکمنستانی در سال‌های 86 و 95 مبادرت به قطع صادرات گاز به کشورمان کردند که مشکلاتی را ایجاد کرد.

قره‌خانی ادامه داد: با توجه به اقدامات مسئولان ترکمنستانی و قیمت بالای فروش گاز از سوی آنها، این پروژه آغاز و در روز سه‌شنبه به بهره‌برداری می‌رسد.

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس تصریح کرد: با افتتاح این خط لوله، مردم استان مازندران و گلستان دیگر در آینده تحت هیچ شرایطی نگران قطعی یا افت فشار گاز در در فصل زمستان با هر درجه دمایی نخواهند بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید