برنامه ریزی دقیق برای توسعه معدن سرب و روی مهدی آباد

    کد خبر :66634

عملیات اجرایی معدن و احداث کارخانجات سرب و روی مهدی آباد به طور رسمی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاونین، استاندار یزد و سایر مقامات و مسئولین افتتاح گردید.

درحاشیه این مراسم امین صفری مدیر مجتمع سرب و روی مهدی آباد با اشاره به برنامه ریزی دقیق تیم کارشناسی مجتمع، در مورد قرار داد منعقد شده اظهار داشت: بعد از ابلاغ قرارداد، سرمایه گذار معدن سرب و روی مهدی آباد برنامه خود را برای ساخت کارخانجات فرآوری در سه فاز پایه ریزی کرده و بر همین اساس برای دستیابی به ماده معدنی مورد نیاز، عملیات پیش باطله برداری معدن را آغاز نموده است.
صفری افزود: ذخیره معدن سرب و روی مهدی آباد از لحاظ منبع ذخیره، درمقایسه با بزرگترین معادن حال حاضر دنیا، بعد از معدن مونت ایزا در استرالیا در رده دوم جهان قرار دارد. اما مهمترین دلیل عدم بهره برداری از این معدن، حجم عظیم باطله ای است که بر روی ذخیره معدن مهدی آباد قرار دارد که با توجه به تجهیز کارگاه صورت گرفته و تأمین ماشین آلات سنگین در معدن توسط سرمایه گذار در 3 ماهه گذشته برنامه باطله برداری بدون هیچ وقفه ای آغاز شده است.

مدیر مجتمع سرب و روی مهدی آباد زمان پیش باطله برداری معدن را همزمان با انجام مطالعات مهندسی مشتمل بر انجام تست های تکنولوژیکی، طراحی پایه و تفصیلی کارخانجات عنوان کرد که برای تحقق آن و با توجه به نوع ماده معدنی اکسیدی و سولفیدی با شرکت های صاحب تکنولوژی اسپانیایی و استرالیایی مذاکره و توافقات لازم صورت گرفته و بعد از اتمام عملیات حفاری که هم اکنون به منظور اخذ نمونه معرف معدن و مورد نیاز این مطالعات در حال انجام است، نمونه مورد نظر به مراکز یاد شده ارسال خواهد شد. بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته این حفاری ها تا دو ماه آینده به پایان خواهد رسید و بلافاصله مطالعات مهندسی طراحی کارخانجات آغاز خواهد گردید و انشالله با انتقال تکنولوژی و بومی سازی آن گام مهمی در فرآوری ماده معدنی روی در کشور صورت خواهد گرفت .

وی از دیگر اقدامات صورت گرفته مجتمع را مطالعه و تامین زیرساخت های پروژه و اخذ مجوز انتقال آنها به سایت، از سازمان های ذیربط عنوان کرد که با توجه به اهمیت موضوع، این مهم به طور جد در حال انجام است.

صفری در پایان خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته فاز اول تولید با ظرفیت سالیانه 200 هزار تن کنسانتره سرب و روی، در ابتدای سال 98 به بهره برداری خواهد رسید که قطع واردات ماده اولیه و خوراک مورد نیاز کارخانجات مصرف کننده کنسانتره سرب و روی از خارج از کشور و اشتغالزایی قابل توجه و رونق بخشی به این صنعت که هم اکنون با حداقل ظرفیت در حال فعالیت می باشند از اهداف این برنامه بوده و گام مهمی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بشمار می رود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید