حجاج ایرانی افشاگر «صهیونیسم» در نزد سایر حجاج باشند

    کد خبر :66610

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به عزیمت بیش از ۸۶ هزار نفر از زائران کشورمان به حج تمتع گفت: حجاج ایرانی پیام جمهوری اسلامی ایران را به گوش مسلمانان برسانند و افشاگر صهیونیسم در نزد سایر حجاج مسلمان باشند.

به گزارش پویا؛ سیدرضا صالحی امیری امروز در آئین بدرقه رسمی نخستین گروه از حجاج حج تمتع امسال اظهار کرد: امسال با عزم ملی و دینی، تلاش لازم برای عزیمت بیش از 86 هزار نفر از انسانهای مومن و با فضیلت به حج تمتع انجام گرفت.

وی خاطرنشان کرد:‌ در یک‌سال گذشته با تلاش نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، سازمان حج و زیارت و اجماع شورای امنیت ملی همه موانع موجود برای حج تمتع 96 رفع شد و امیدواریم حج امسال برای ملت ما پر از خیر و برکت باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به حجاج ایرانی توصیه کرد: حج تمتع باید تبدیل به کانون بزرگ معرفتی و معنوی شود و این اصل مهم یعنی معنویت که شعار امسال هم بر مبنای آن قرار گرفته نباید مورد غفلت قرار گیرد؛ به‌طور حتم حج بدون معنویت ما را به مقصود نمی‌رساند و باید به این اصل توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

صالحی‌امیری با اشاره به وظیفه مهم حجاج در حج تمتع امسال تاکید کرد: همه باید تلاش کنید تا سفیر فرهنگ جمهوری ایران باشید و پیام وحدت و صمیمیت را به گوش همه مسلمانان جهان برسانید.

وی ادامه داد: شما حجاج ایرانی باید در موسم حج، افشاگر صهیونیسم در نزد سایر مسلمانان حاضر در حج باشید و از طرفی نماد اخلاق، قانون و نظم به حساب آیید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد:‌ انتظار داریم که تمام حجاج ایرانی پرچمدار اخلاق برای مسلمانان باشند و دنیا باید بر پرچمداری ایران نیز تاکید کند.

صالحی امیری با اشاره به مشکلات برخی کشورهای خاورمیانه اعم از عراق، یمن، لبنان و سوریه گفت: متاسفانه برخی کشورهای منطقه در آتش کینه عده‌ای متحجر و داعشی خبیث می‌سوزند، بنابراین همه حجاج و زائران برای رفع این مشکلات در جهان اسلام دعا کنند.

گفتنی است امسال بیش از 86 هزار نفر از زائران کشورمان در موسم حج تمتع 96 به عربستان عزیمت خواهند کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید