قلیان کشنده‌تر از سیگار

    کد خبر :66604

قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت نسبت به وجود مواد روانگردان در برخی توتون‌ها هشدار داد و گفت: زیان قلیان بسیار بیشتر از سیگار است و باورهایی که آب قلیان سم دود توتون را می‌گیرد، غلط است.

به گزارش تسنیم، ایرج حریرچی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه هنوز تغییراتی در زمینه کتاب تعرفه گذاری پزشکی صورت نپذیرفته است، اظهار داشت: فقط یکی دو ماه قبل تعرفه‌های عمومی در دست بررسی و تغییرات قرار گرفت.

وی درباره مواد مخدر جدید نیز عنوان کرد: این آمارها از طرف ستاد مبازه با مواد مخدر اعلام می‌شود ولی یکی از مشکلات بهداشت و درمان کشور شیوع مواد مخدر است که هم افراد و هم خانواده و جامعه را گرفتار می‌کند.

حریرچی ادامه داد: از وظایف وزارت بهداشت اطلاع رسانی در پرهیز و ترک این مواد است که کمیته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر تصمیمات لازم را می‌گیرد ولی باید بیشتر موارد برخورد با مواد مخدر با رویکردهای پیشگیری و اجتماعی صورت پذیرد.

سخنگوی وزارت بهداشت همچین با اشاره به اینکه زیان قلیان بسیار بیشتر از سیگار است، گفت: در برخی بررسی‌ها و نظارت‌ها نیز با مواد روانگردان در این توتون‌ها مواجه شدیم.

قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: امروزه افراد با خانواده قلیان می‌کشند درحالیکه زیان قلیان بسیار بیشتر از سیگار است و باورهایی که آب قلیان سم دود توتون را می‌گیرد، نیز غلط است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید