نسیم سحر به کتابفروشی‌ها رسید

    کد خبر :66584

کتاب «نسیم سحر» مجموعه احادیث ابتدای درس خارج فقه حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی) مشتمل بر احادیث منتخب از کتاب النوادر به کوشش انتشارات انقلاب اسلامی چاپ و منتشر شد.

به گزارش مهر، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای که نقش طلّاب و روحانیون را در حفظ و اشاعه‌ی فرهنگ و معارف اسلامی و نیز در پیروزی و تداوم و تثبیت انقلاب اسلامی نقشی مهم و خطیر می‌دانند همواره آنان را در عین توجّه به علم‌آموزی و معرفت‌اندوزی و بصیرت سیاسی نسبت به شرایط جهان و انقلاب و نظام، مکرّراً به اهتمام در تهذیب اخلاقی نیز توصیه کرده و یکی از وظایف حوزه‌های علمیّه را حفظ و تکمیل و تثبیت و تعمیق روح صفا و معنویت در طلّاب دانسته‌اند.

ایشان در عمل به این توصیه مهم، خود در آغاز هر جلسه از درس خارج فقه به بیان و شرح حدیث یا احادیثی از معصومین(علیهم‌السّلام) پرداخته و دل و جان طلّاب را با مفاهیم و معانی عالیه‌ نورانی احادیث آشنا می‌کنند.

محصول این سنّت حسنه‌ی معظّمٌ‌له _ از آغاز درس خارج ایشان که از بهار ۱۳۶۹ آغاز شده و همچنان ادامه دارد _ مجموعه‌ی دلنشینی از معارف اخلاق اسلامی است.

احادیث مورد استفاده‌ی ایشان از مجموعه‌های حدیثی همچون وسائل‌الشیعه، امالی شیخ صدوق، تحف‌العقول، الشافی و… انتخاب شده‌اند.

کتاب حاضر مشتمل بر احادیث برگزیده‌ی کتاب «نوادر» راوندی است که از اوّل آذرماه ۱۳۸۳ تا بیست و چهارم خرداد ۱۳۸۴ در ابتدای جلسات درس خارج فقه، توسّط معظّمٌ‌له گزینش، بیان و شرح شده است.

«نوادر» راوندی یکی از مجموعه‌های حدیثی است که توسّط سیّد ابوالرضا ضیاءالدّین، فضل‌الله بن علی بن عبیدالله حسینی راوندی از علمای نام‌آور شیعه در قرن ششم هجری جمع‌آوری شده است. وی همچنین فردی ادیب و شخصیّتی مورد احترام علمای شیعه می‌باشد.

مؤسّسه‌ی پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی با هدف اشاعه‌ی معارف اخلاقی اسلام از کلام معصومین(علیهم‌السّلام) و با شرح و بیان حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای درصدد است مجموعه‌ی این احادیث را در سلسله کتابهایی با عنوان «نسیم‌ سحر» در معرض استفاده‌ی عموم مردم مؤمن و خصوصاً جوانان پاکدل و بصیر جامعه‌ی اسلامی قرار دهد.

این کتاب از طریق پایگاه اینترنتی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری در دسترس است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید