85 هزار نفر در اردوهای جهادی امسال حضور دارند

    کد خبر :66578

فرمانده بسیج سازندگی کشور گفت: در تابستان امسال 85 هزار نفر عضو بسیج سازندگی به مناطق مختلف کشور اعزام می شوند.

به گزارش ایرنا، سردار نعمان غلامی روز دوشنبه در نشست خبری ضمن تشریح فعالیت های تابستانه گروه های جهادی به ویژه بسیج دانشجویی افزود: در فعالیت های تابستانی امسال، افزون بر سه هزار و 500 گروه جهادی که اکثریت آنان را خواهران تشکیل می دهند به مناطق مختلف کشور به ویژه مناطق محروم اعزام می شوند.
وی از رشد 20 درصدی اعزام گروه های جهادی امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: اعضای بسیج سازندگی با رویکرد تخصصی و همچنین اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در مناطق نیازمند به کمک های جهادی حاضر می شوند.
غلامی گفت: در همین رابطه 150 گروه جهادی در حوزه صنعت و همچنین مهندسی کشاوزی فعالیت خواهند کرد و در این راهگذر، مشکلات صاحبان صنایع و کشاورزان با اعزام این گروه های جهادی برطرف خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: جریان جهادی به دنبال تقویت و سازماندهی و حضور در محلات حاشیه ای شهرها برای رفع معضلات و آسیب های اجتماعی اقدامات موثری انجام خواهد داد و در همین راستا با حضور در 325 محله حاشیه شهرها و اجرای هزار و 370 پروژه تعریف شده، گام موثری در رفع ناهنجاری های اجتماعی خواهد برداشت.
فرمانده بسیج سازندگی کشور ادامه داد: تا پایان امسال محلاتی که برای این هدف، در نظر گرفته شده با توان مردم و همکاری گروه های جهادی که بیش از چهار
هزار گروه خواهد بود در مساجد به ارائه خدمات می پردازند.
وی با بیان اینکه گروه های جهادی خیرین در این سازمان شروع به فعالیت کرده اند، افزود: 300 منطقه محروم با حمایت خیرین جهادی با بیش از دو میلیارد تومان کمکهای جمع آوری شده نسبت به رفع مشکلات این مناطق اقدام کردند.
مسئولس ازندگی بسیج دانشجویی کشور نیز در این نشست گفت: برنامه های اردوهای تابستان امسال با مشارکت هزار و 200 گروه جهادی و با اعزام 39 هزار دانشجو به مناطق مختلف به اجرا در خواهد آمد.
وی با بیان اینکه، 45 درصد دانشجویان اعزامی به اردوهای جهادی را خواهران تشکیل می دهند، افزود: 91 درصد این گروه های جهادی در استان های خود و 9 درصد نیز به دیگر استان ها اعزام می شوند.
صادق مفرد گفت: رویکرد جهاد دانشجویی به لحاظ کمی تقویت پیدا کرده و به دنبال ارائه خدمات شایسته و ماندگار به ویژه در مناطق محروم و همچنین رفع آسیب های اجتماعی در حاشیه شهرها خواهد بود.
وی مطالبه گری و محرومیت زدایی را از اهداف فعالیت گروه های بسیج سازندگی دانشجویی عنوان کرد.
در پایان این نشست از کتاب اندوخته های جهادی و سایت جهادگران معاونت بسیج سازندگی دانشجویی در محل لانه جاسوسی رونمایی شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید