کلاهبرداری ۱۰ میلیارد تومانی به بهانه فروش ملک کلنگی شهرک غرب

    کد خبر :66559

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ جزئیات کلاهبرداری ۱۰ میلیارد تومانی به بهانه فروش ملک کلنگی در شهرک غرب را اعلام کرد و گفت: تحقیقات از متهم همچنان ادامه دارد.

به گزارش  مهر، سرهنگ محمدرضا ذاکر استقامتی گفت: مدتی پیش دو تن از شهروندان به اداره چهاردهم پلیس آگاهی پایتخت مراجعه و اعلام کردند که یک ملک کلنگی را در شهرک غرب به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان خریداری کرده و در قبال ثمن مورد معامله، هفت دستگاه آپارتمان واقع در میرداماد و سعادت آباد با فروشندگان تهاتر و الباقی ثمن معامله را به صورت نقد پرداخت کرده‌اند. بعد از اینکه چهار دستگاه آپارتمان به نام فروشندگان انتقال دادیم و وجوه نقد را پرداخت کردیم. قصد تخریب ملک کلنگی را داشتیم که متوجه شدیم سند مالکیت فروشندگان جعلی بوده و اصالت ندارد.

وی ادامه داد: پس از اظهارات این دو مالباخته، تیمی از ماموران تخصصی اداره چهاردهم برای شناسایی و دستگیری متهمین وارد عمل شدند و تحقیقات خود را آغاز کردند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به هماهنگی با مقام قضایی و جلوگیری از نقل وانتقال پلاک های ثبتی، گفت: پس از تحقیقات اولیه، تمامی افرادی که چک‌های خریداران را از بانک‌ها برداشت کرده بودند احضار شدند ولی در بررسی‌های بعدی مشخص شد هیچیک از این افراد متهمان اصلی این پرونده نیستند.

ذاکر استقامتی افزود: به دنبال بررسی‌های تخصصی و پایش‌های صورت گرفته، همکاران ما موفق شدند محل اختفای یکی از متهمان را شناسایی و تیمی از ماموران انتظامی در یک عملیات غافلگیرانه در حالی که وی در حین رانندگی بود، خودروی متهم را متوقف و او دستگیر کنند.

وی گفت:متهم در بازجویی‌های انجام شده به کلاهبرداری و استفاده از سند مجعول و دریافت قسمتی از مبلغ مذکور اعتراف کرد.

وی افزود: تحقیقات برای دستگیری سایر متهمان ادامه دارد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید