رشد چشمگیر درآمد بازار تلویزیون‌

    کد خبر :66339

 

صنعت تلویزیون در جهان، گردش مالی و آینده آن، همواره یکی از مهم‌ترین بحث‌ها و چالش‌ها در جهان بوده است.

در سال‌های اخیر، آمار به دست آمده خبر از افزایش قابل‌توجه حجم صادرات جهانی انواع تلویزیون و دستگاه‌های پخش‌کننده و درآمد حاصل از فروش آنها دارد. طبق گزارش‌ها، حجم صادرات جهانی تلویزیون تا پایان فصل سوم سال 2007، با توجه به رشد فصلی 18درصدی و رشد سالانه 11درصدی، به 6.50 میلیون دستگاه رسید. این فروش درآمدی حدود 26.3 میلیارد دلار برای این بازار جهانی به همراه داشت.

به گزارش بازتاب به نقل از تعادل ، کارشناسان بازار جهانی تلویزیون و دستگاه‌های پخش‌کننده، دلایل مختلفی را برای توجیه رشد چشمگیر میزان صادرات و فروش این محصولات مطرح کرده‌اند. آن‌طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، رشد سریع بازار جهانی تلویزیون درواقع در کشورهای اروپایی اتفاق افتاد. پس از آن، بازار فروش تلویزیون بدون وقفه به رشد خود ادامه داد. در سال 2015، با وجود رکود اقتصادی حاکم بر بازارهای جهانی، انواع تلویزیون‌ها به‌خصوص تلویزیون‌های ال‌ای‌دی، به‌عنوان پدیده‌یی نو در محصولات دیجیتال، طرفداران بسیاری پیدا کرد. این تلویزیون‌ها به‌خاطر ابعاد کوچک و سبک و البته مصرف کم انرژی در میان خریداران، محبوبیت قابل‌توجهی به دست آورد. آن‌طور که آمار نشان می‌دهد درآمد جهانی تلویزیون و دستگاه‌های پخش‌کننده در سال 2015

حدود 286.17میلیارد دلار اعلام شد.

به عقیده فعالان بازار، استفاده از تکنولوژی‌های جدید به میزان قابل‌توجهی به افزایش حجم فروش و صادرات جهانی این محصولات کمک کرده است. تکنولوژی‌های جدید مانند استفاده از نمایشگرهای LED به جای LCD که می‌تواند ضمن افزایش میزان سازگاری با محیط‌زیست، به کاهش وزن کلی محصول و البته برق مصرفی آن کمک کند. در این میان به عقیده فعالان بازار، استفاده تولیدکنندگان از تکنولوژی‌های جدید می‌تواند تا حد قابل‌توجهی به افزایش حجم فروش و صادرات جهانی این محصولات کمک کند. این تکنولوژی‌های جدید مانند استفاده از تا آنجا که کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که در سال 2013 تلویزیون‌های LED بیش از 31‌درصد از درآمد حاصل از فروش کل تلویزیون‌های LCD را به خودشان اختصاص خواهند داد. از طرفی تکنولوژی دیگری مانند تکنولوژی 240‌هرتزی تصویر که تعداد فریم‌هایی که در هر تصویر نمایش داده می‌شوند را افزایش می‌دهد، رشد قابل‌توجهی در بازار این محصول ایجاد کرده‌اند. طبق پیش‌بینی‌های صورت ‌گرفته، درآمد صنعت تلویزیون و ویدیو در سال 2020، به رشد قابل‌توجهی دست یافته و حدود 324.66 میلیارد دلار خواهد شد.

برخی کارشناسان بازار، افزایش قیمت ناشی از رکود اقتصادی را دلیل رشد بازار جهانی تلویزیون می‌دانند و برخی افزایش چشمگیر قیمت شیشه و سایر تجهیزات ساخت تلویزیون را عامل اصلی رشد قیمت این محصول و در نتیجه رشد قابل‌توجه بازار جهانی تلویزیون می‌شناسند. در چنین شرایطی که بعضی کارشناسان معتقدند ایجاد ثبات قیمت در این بازار می‌تواند تاثیر منفی روی بازار کشورهای توسعه‌یافته داشته باشد، بعضی دیگر اعتقاد دارند که این ثبات قیمت می‌تواند به افزایش قدرت خرید کاربران در بازار کشورهای در حال توسعه کمک قابل‌توجهی داشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید