صدور ضمانت نامه تا سقف ۲ هزار میلیارد تومان برای تعاونی‌ها

    کد خبر :66200

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون گفت: در سال ۹۵ حدود ۵ هزار و ۲۹۴ میلیارد و ۳۴۹ میلیون ریال درخواست شد که ۴هزار ۹۳ میلیارد و ۳۳۸ میلیون ریال مصوب و ۲ هزار و ۵۸۷ میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال ضمانت نامه در سال ۹۵ صادر شده است.

مهدی حسین‌نژاد در گفت‌وگو با تسنیم، افزود: در سال های اخیر در فعالیت ها و تفاهم نامه ها هر سال حدود 25 تا 30درصد رشد داشته ایم که این رشد با توجه به محدودیت حوزه فعالیت ها، قابل توجه بوده است.

وی گفت: در ابتدای فعالیتم در صندوق، همکاری آنچنانی با سایر نهادها وجود نداشت و تنها به سختی همکاری با بانک توسعه تعاون صورت می گرفت، در حال حاضر با بازسازی تعاملات، هیچ سازمانی نیست که حاضر به همکاری صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون نباشد و نهادهای بسیاری داوطلب تفاهم با صندوق هستند تا آنجا که صندوق حمایت از صنایع کوچک با سابقه بسیار بیشتر از صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون درخواست تعامل بیشتر با صندوق ضمانت را دارد.

حسین نژاد بیان کرد: تغییر اساسنامه حدود 9ماه در هیئت دولت زمان برد و اکنون با تغییرات بوجود آمده، همه دستگاه ها ضمانت نامه های صندوق را به رسمیت شناخته و زیر ساخت بخش تعاون تحت تاثیر قرار گرفته که البته ابلاغیه ربیعی در حمایت بیشتر از تعاونی ها نیز بسیار تاثیرگذار بوده است.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون گفت:اکنون سود انباشته صندوق به 80درصد سرمایه رسیده که این امر با وضع کنونی نهادهای مالی و بانکی بسیار مطلوب است که این مهم با معرفی و ارائه خدمات نوینی چون تضمین معاملات، تامین مالی جمعی و رتبه بندی تعاونی ها در هر سال بوجود آمده است. در حال حاضر می توانیم تا 20000 میلیارد ریال ضمانت نامه صادر نماییم که تحقق این رقم با تلاش ها و فعالیت های نمایندگان صندوق در سراسر کشور صورت می پذیرد.

وی گفت: اکنون ما برای تعاونی های برند فقط تا 10درصد و کمتر دریافت وثیقه برای صدور ضمانت نامه خواهیم داشت و خدمات جدید مشترکی چون صندوق تأمین مالی و لیزینگ با بانک توسعه تعاون در حال برنامه ریزی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید