سامانه ثبت الکترونیکی طلاق در 11 استان راه اندازی می‌شود

    کد خبر :66088

رئیس سازمان بهزیستی گفت: با اثربخشی مطلوب سامانه ثبت طلاق در مشهد، تا پایان مرداد 96 این سامانه در 11 استان دیگر کشور ایجاد می‌شود.

انوشیروان محسنی بندپی روز یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان شاهرود، با اشاره به راه اندازی سامانه ثبت الکترونیکی طلاق در سازمان بهزیستی، گفت: این سامانه برای نخستین بار در مشهد اجرا شد به این ترتیب که پیش از انجام مراحل کار در دادگاه خانواده، مشاوره هایی به افراد متقاضی ارایه می شود.
وی با بیان اینکه در طول اجرای طرح به مدت یک سال در مشهد، 30 درصد از مراجعه کنندگان به دادگاه و 8.1 درصد از نرخ طلاق در این شهر کاسته شد، افزود: سامانه ثبت الکترونیکی طلاق در پنج شهر دیگر استان خراسان رضوی نیز فعال خواهد شد.
رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به برنامه های حوزه اجتماعی بهزیستی، گفت: با افزودن 150 پایگاه اورژانس اجتماعی در کشور، امسال همه شهرهای بالای 50 هزار نفر جمعیت، از خدمات این پایگاه بهره مند می شوند.
وی با بیان اینکه از سال 87 تا 92، فقط 140 پایگاه اورژانس اجتماعی در کشور تاسیس شد، افزود: از سال 92 تا 95 نیز 60 پایگاه دیگر به این تعداد افزوده شد، اثربخشی اورژانس اجتماعی در سال 94، نجات دادن چهار هزار و 240 تن از خودکشی بود و این رقم در سال 95 به پنج هزار و 250 تن رسید.
رئیس سازمان بهزیستی با تاکید بر ضرورت توجه به اعتیاد به عنوان یکی از بزرگ ترین آسیب های اجتماعی در کشور، بیان کرد: بنابر تحقیقات سازمان بهزیستی کشور، 90 درصد مردم اعتیاد را پیچیده ترین و مهم ترین مشکل اجتماعی کشور می دانند.
محسنی بندپی، با بیان اینکه شیوع شناسی اعتیاد در سال 94 با همکاری وزارت کشور و سازمان بهزیستی انجام شد، افزود: بنابر این شیوع شناسی، 2 میلیون و 800 هزار معتاد بیان کردند که در طی یک هفته گذشته و چهار میلیون و 800 هزار تن هم در یک سال گذشته، مواد مخدر مصرف کرده بودند.
وی، از کاهش سن مصرف مواد مخدر و افزایش مصرف موادمخدر از سوی زنان، به عنوان 2 زنگ خطر جدی یاد کرد و گفت: در گروه سنی 15 تا 25 سال، به ازای هر 6 مرد و در گروه سنی 25 تا 40 سال، به ازای هر 16 مرد، یک زن مواد مخدر مصرف می کنند.
محسنی بندپی اضافه کرد: گفته می شود که بیکاری یکی از دلایل اعتیاد است، اما پژوهشی در عسلویه به عنوان یکی از قطب های اقتصادی کشور نشان داد که حدود 22 درصد شاغلان در آن منطقه دچار معضل اعتیاد شدند و این نشان می دهد که از به کار گرفتن پیوست های اجتماعی در محیط های کاری و عمومی غفلت شده است.
رئیس سازمان بهزیستی از تدوین سند برنامه پیشگیری از اعتیاد در عسلویه با همکاری قوه قضاییه خبر داد و گفت: با برگزاری چند ماه نشست با معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، برای نخستین بار، تصمیم گرفته شد تا به معتادان متجاهر نه به عنوان مجرم، بلکه به عنوان یک بیمار نگاه شود.
رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه این تعریف برای ساماندهی معتادان متجاهر در 6 استان عملیاتی شده است، اضافه کرد: ترک مصرف این معتادان زمان بیشتری می طلبد و بعد از آن هم بهبودیافتگان باید از حمایت های روانی، اشتغال و مسکن برخوردار باشند.
محسنی بندپی ادامه داد: حدود 10 تا 15 درصد از 900 میلیارد تومان وام اشتغالزایی مصوبه مجلس برای افراد تحت پوشش بهزیستی به بهبودیافتگان تعلق می گیرد.
رئیس سازمان بهزیستی ، طلاق را آسیب اجتماعی بزرگ دیگری در کشور برشمرد و افزود: 25 درصد از طلاق ها در سال نخست و 47 درصد نیز در پنج سال ابتدایی ازدواج رخ می دهد.
انوشیروان محسنی بندپی روز یکشنبه در سفر خود به شهرستان شاهرود، علاوه بر حضور در نشست شورای اداری شاهرود، از روند ساخت مرکز نگهداری کودکان و نوجوانان آمنه و 2 مرکز بیماران اعصاب و روان مزمن و آسایشگاه سالمندان شاهرود بازدید کرد و در جمع کارکنان اداره بهزیستی شهرستان شاهرود و در نشست با خیران این شهرستان حضور یافت.
در استان سمنان 13 هزار توان خواه شناسایی شده و هم اکنون چهار هزار و 500 نفر مستمربگیر و 25 هزار نفر مددجو از خدمات بهزیستی بهره مند هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید