سخنگوی قوه قضاییه: اظهارات بقایی صحیح نیست

    کد خبر :66084

سخنگوی قوه قضائیه درباره اظهارات حمید بقایی معاون اجرایی دولت دهم مبنی بر دروغ گفتن سخنگوی قوه قضاییه، گفت: آنچه درباره این پرونده لازم است دادستان توضیح می دهد و اقدامات لازم را انجام می دهد.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای روز یکشنبه در صد و بیستمین نشست خبری خود افزود: به دوستان قضایی خود می گویم که شنئان قوم باعث نشود، از مرز قانونی خود خارج شویم.
بقایی اخیرا پس از آزادی از زندان، اظهاراتی علیه سخنگوی قوه قضاییه داشته است.
وی با بیان اینکه مسایل گفته شده توسط بقایی صحیح نیست، گفت: مسائلی که قانون اجازه دهد از جمله دست خط او را بویژه در انتقال از سوییت توضیح خواهم داد. انسان در راه مبارزه با مفاسد سنگین، هزینه جدی دارد زیرا با دانه درشت ها برخورد می کند.
محسنی اژه ای با تبریک ١٧ مرداد روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار، گفت: کار خبرنگاری را مهم، اثرگذار و پرمسئولیت است و امیدوارم وظیفه ای که برعهده دارید به درستی انجام دهید .

** پرونده بنیتا با دقت و سرعت رسیدگی می شود
سخنگوی قوه قضاییه با تسلیت به خانواده این کودک هشت ماهه که جانیان به نحوی جان او را گرفتند، گفت: پرونده بنیتا با سرعت و با دقت رسیدگی می شود؛ چون خانواده مقتول در تهران زندگی می کنند و شروع سرقت از تهران انجام شد، این پرونده برای رسیدگی به تهران احاله شد.
وی با رد حواشی و متهمان پرونده، اظهار کرد: حواشی پرونده صحت ندارد؛ گفته شده متهم اول ١٣٠ سابقه سرقت دارد و با یک فیش حقوقی آزاد شد که صحت ندارد و خلاف است.
محسنی اژه ای افزود: رییس دادگستری کل استان تهران گفته که متهم پرونده سرقت داشت و در اثنا پرونده مشخص شد ١٣ فقره سرقت داخل ماشین انجام داد و ١٤ ماه از زمان دستگیری بازداشت بود و دادسرا بیش از این نمی تواند متهم را نگهدارند که با قرار وثیقه ١٦٠ میلیون تومانی آزادشد.
به گفته وی، متهم اصلی به ٥٥ ماه حبس متهم محکوم شد که به دلائل پرونده های متعدد، أشد حبس یعنی سه ماه حبس باید حکم اجرا می شد.
اژه ای اضافه کرد: متهم دوم به اتهام ٤ گرم مواد مخدر شیشه محکوم به حبس جزای نقدی و ضربه شلاق محکوم شد که ٢ سال محکومیتش به إتمام رسیده است.
معاون اول قوه قضاییه درباره قرار بازداشت و تامین وثیقه گفت : طبق قانون جدید آیین دادرسی کیفری، قرار بازداشت إلزامی نداریم و از طرفی قانون به قاضی اجازه نمی دهد همه جا از قرار بازداشت استفاده کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید