اعزام زائران ایرانی به عربستان رسما آغاز شد

    کد خبر :66056

صبح امروز (یکشنبه) نخستین گروه از زائران ایرانی از بندرعباس عازم مدینه منوره شدند و گروه دیگری بعدازظهر امروز از اردبیل عازم عربستان خواهد شد.

سیدابراهیم اسداللهی گفت: اعزام زائران ایرانی به عربستان برای شرکت در مناسک حج رسما از صبح امروز، یکشنبه هشتم مردادماه آغاز شده که تا چهارم شهریورماه ادامه خواهد داشت.

به گفته سرپرست روابط عمومی سازمان حج، اعزام زائران تهرانی نیز از صبح فردا، دوشنبه نهم مردادماه با بدرقه رسمی مقامات کشوری از فرودگاه امام خمینی (ره) آغاز می‌شود.

اسداللهی همچنین درباره مشخص شدن تکلیف بخشی از پروازها که طبق روال گذشته باید از سوی شرکت های سعودی پوشش داده می شد، گفت: ما دنبال این هستیم این ظرفیت را از طریق شرکت‌های هواپیمایی ایرانی پوشش دهیم.

اعزام زائران ایرانی به عربستان، پس از یک سال وقفه با تصمیم شورای عالی امنیت ملی، درحالی از امروز آغاز شده که تا این لحظه درباره‌ی صدور ویزای هیأت ۱۰ نفره ‌ای که قرار بود به نمایندگی از وزارت خارجه کشورمان برای رسیدگی و پیگیری امور کنسولی به عربستان اعزام شوند، خبر رسمی منتشر نشده است.

طبق تفاهم ایران و عربستان، امسال ۸۶ هزار و ۵۰۰ زائر ایرانی در مناسک حج شرکت می‌کنند. بازگشت زائران ایرانی به کشور نیز از ۱۵ شهریورماه آغاز خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید