صدای زنگ خطر به گوش می‌رسد!

    کد خبر :66045

نیاز مصرف برق امسال ۲۸۰۰ مگاوات افزایش پیدا کرده که از مصرف بسیاری از کشورهای منطقه بیشتر و به گفته معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی این مساله یک زنگ خطر برای کشور است.

به گزارش ایسنا، پیک مصرف برق در تیرماه سال جاری به اندازه ۲۷۰۰ مگاوات یعنی حدود پنج درصد نسبت به پیک سال گذشته افزایش داشته که چنین افزایشی بعضاً حتی بیشتر از میزان مصرف کل کشورهای همسایه است.

برای تامین برق مورد نیاز کشور در یک سال گذشته ۳۰۰۰ مگاوات نیروگاه جدید برق وارد مدار شده و هم اکنون ضریب آمادگی نیروگاه های کشور ۹۹.۵ درصد است که یک رکورد حساب می شود.

با توجه به شرایط خاص از نظر گرما و افزایش مصرف برق، شرایط ویژه‌ای را در تابستان امسال شاهد هستیم؛ به‌طوریکه پیش‌بینی می‌شود در استان‌های گرمسیری و دو استان در شمال تهران شاهد خاموشی باشیم.

در همین راستا آرش کردی – مدیرعامل توانیر – به ایسنا گفت: شرایط فعلی برای صنعت برق یک شرایط ویژه است، چرا که علاوه بر افزایش اوج مصرف باید پاسخگوی نیاز شبکه نیز باشیم، به همین دلیل اکنون در شرایط آماده‌باش کامل قرار گرفته‌ایم تا بتوانیم بدون هیچ مشکلی برق مشترکان را تامین کنیم.

وی با بیان اینکه زمانی که گرما از حد معمول بالاتر رود، شبکه هم از نظر تولید و هم به لحاظ ضریب ایمنی خطوط انتقال دچار مشکل می‌شود، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در این هفته نیز میزان مصرف فراتر از ۵۴ هزار مگاوات شود که این مسئله شبکه را در شرایط مخاطره‌آمیز قرار می‌دهد.

کردی معتقد است امسال زمانی که میزان مصرف از ۵۳ هزار مگاوات فراتر رفت، شبکه دچار مشکل شد لذا با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته هفته سختی برای صنعت برق پیش رو خواهد بود و گرچه نیروگاه‌ها با تمام قوا در مدار فعالیت می‌کنند اما باز هم لازم است که مشترکان به مدیریت مصرف توجه ویژه‌ای داشته باشند.

در شرایط فعلی لازم است که مشترکان در ساعت های پیک برق (فاصله ساعت های” ۱۲ تا “۱۶ و” ۱۹ تا ۲۳”)، با رعایت نکات ساده ای همچون استفاده از دور کند کولرهای آبی و یا تنظیم درجه کولرهای گازی بین ۲۳ تا ۲۵ درجه و عدم مصرف همزمان وسایل پرمصرف برقی در ساعت های پیک برق، ضمن کمک به کاهش هزینه های خود، مجموعه صنعت برق را در خدمت رسانی بهتر یاری دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید