خنثی سازی خطرناکترین طرح تروریستی علیه آیت الله سیستانی و اماکن مقدس +جزئیات

    کد خبر :66004

وزارت کشور عراق امروز یکشنبه از خنثی سازی “خطرناکترین طرح تروریستی” برای حمله به مراقد ائمه اطهار (ع) و منزل آیت الله سیستانی خبر داد.

یگان بازهای اطلاعاتی وابسته به وزارت کشور عراق امروز یکشنبه اعلام کرد که “خطرناکترین طرح تروریستی” در تاریخ این کشور را خنثی کرده است.

این یگان افزود: این طرح تروریستی علیه مراقد ائمه اطهار (ع) در شهرهای نجف، کربلا و سامرا و خانه آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعه در عراق بود. و هدف از این طرح تروریستی، ایجاد درگیری طائفه ای و سرپوش گذاشتن بر شکست های گروه داعش بود.

روزنامه رسمی “الصباح” عراق به نقل از “ابو علی البصری” رئیس یگان بازهای اطلاعاتی و مدیر اداره اطلاعات و مبارزه با تروریسم وزارت کشور عراق نوشت: گروه تروریستی داعش 3 عملیات تروریستی جداگانه را به فرماندهی سرکردگان خارجی برای حمله به مراقد امامان (ع) در کربلای مقدس و نجف اشرف و سامراء، و خانه آیت الله سیستانی و مسجد کوفه و بصره طرح ریزی کرده بود.
وی افزود: قرار بود این حملات تروریستی به وسیله خودروهای بمبگذاری شده و ده ها تروریست تبعه کشورهای مختلف انجام شود و باندهای قاچاق هم ورود سلاح و انتحاری ها را به داخل استانهای مورد نظر تسهیل کنند.
البصری تأکید کرد: پس از اطمینان یافتن از درستی اطلاعات به دست آمده از طریق منابع، حیدرالعبادی فرمانده کل نیروهای مسلح و قاسم الاعرجی وزیر کشور در جریان این موضوع قرار گرفتند، و توافق شد تا حمله ای پیش دستانه با هماهنگی ستاد فرماندهی عملیات مشترک و با استفاده از هواپیماهای اف 16 ارتش علیه مواضع تروریستهایی که می خواستند به مراکز مقدس و استان بصره حمله کنند، انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعات مستند و موثق به دست آمده، 7 هدف بزرگ در مراکز تجمع تروریستها و خودروهای بمبگذاری شده آنان در منطقه المیادین سوریه و اطراف شهر القائم، چند ساعت قبل از آغاز حرکت آنها به سوی کربلا، نجف اشرف، سامراء، کوفه و بصره منهدم شد، و ده ها تروریست به هلاکت رسیدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید