مردم از تعصبات قومی و قبیله‌ای در انتخابات شوراها بپرهیزند

  • سیاسی
  • یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ ۹:۳۰

نماینده ماهشهر گفت: شرط اساسی موفقیت شوراها وجود افراد توانمند در این نهاد است و لازمه آن نیز مشارکت همه مردم در انتخابات شوراهاست.

علی گلمرادی اظهار کرد: شوراها به منظور نجات شهرها و روستاها از مشکلات موجود ایجاد شده‌اند و برای رسیدن به این هدف باید افراد مناسب و شایسته وارد عمل شوند.

وی تصریح کرد: در ترکیب شوراها  علاوه بر تخصص و تعهد، مدرک دانشگاهی و مهارتی نیز لازم است. افرادی که انتخاب می‌شوند حتما باید از تجربه کاری و اداری توانمندی برخوردار باشند و در این صورت است که می‌توانند عملکرد موفقی داشته باشد.

گلمرادی افزود: شوراها دارای مسئولیت‌های متنوعی هستند و نمی‌توانیم صرفا به بعد عمرانی و خدماتی توجه کنیم. همه رشته‌های تحصیلی می‌توانند در شوراها موثر باشند و باید ترکیب متنوعی متناسب با دامنه کارها در شوراها تشکیل شود.

نماینده ماهشهر بیان کرد: بعضی از اعضای شوراها در دوره‌های گذشته نشان دادند که مسائل و مشکلات مردم را در اولویت‌های برنامه‌هایشان قرار نداده‌اند که باید مردم آنها را بشناسند.

وی خاطرنشان کرد: باید افرادی وارد شوراها شوند که از پختگی لازم، تجربه، طرح و برنامه برخوردار باشند و در بطن مشکلات مردم باشند و مردم نیز باید برنامه‌های نامزدها را مطالبه کنند.

گلمرادی گفت: عدم توانمندی و نداشتن تخصص بعضی از اعضای شوراها و شهرداری‌ها در زمینه نیازهای شهری در سال‌های گذشته از مشکلات جدی بوده است.

وی افزود: مردم باید به بررسی‌های بیشتری در رابطه با نامزدهای انتخاباتی بپردازند و از تعصبات قومی و قبیله‌ای در انتخاب کاندیداها پرهیز کنند.

نماینده ماهشهر با اشاره به مشکلات موجود در شوراها بیان کرد: آنچه موجب این وضعیت شده، تلفیقی است از اظهارات بعضی از اعضای شوراها که خود را فراتر از آنچه هستند، معرفی کردند. برای جلوگیری از تکرار این وضعیت، مردم باید در انتخاب ارزیابی کرده و سوابق گذشته کاندیداها را نیز بررسی کنند.

گلمرادی با تاکید بر لزوم شرکت مردم در انتخابات تصریح کرد: شرط اساسی موفقیت شوراها وجود افراد توانمند است و به این منظور باید انتخاب درست و دقیق داشته باشیم که نیازمند مشارکت همه افراد جامعه است و اگر یک نفر به پای صندوق رای نرود ممکن است فردی که شایستگی کافی را ندارد به شورا راه پیدا کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید