پرواز دو بمب‌افکن آمریکایی بر فراز شبه‌جزیره کره در پی جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی

    کد خبر :65828

دو فروند بمب‌افکن نیروی هوایی آمریکا در پی آزمایش موشکی اخیر کره شمالی، بر فراز شبه‌جزیره کره به پرواز درآمدند.

به گزارش بازتاب به نقل ازخبرگزاری رویترز، نیروی هوایی آمریکا امروز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای از پرواز دو فروند بمب‌افکن نیروی هوایی آمریکا بر فراز شبه‌جزیره کره، در پاسخی مستقیم به آزمایش‎های موشکی اخیر کره شمالی خبر داد.

در بیانیه نیروی هوایی آمریکا در این باره امده است دو فروند هواپیمای بمب‌افکن آمریکایی از نوع «بی‌- یک بی‌فلایت» دیروز شنبه در اقدامی به نشانه واکنش مستقیم به تازه‌ترین آزمایش موشکی کره شمالی و نیز پرتاب موشک هوانسونگ – ۱۴ در روز سوم ژوییه، ‌ بر فراز شبه جزیره کره به پرواز در آمدند.

به موجب این بیانیه، هواپیماهای بمب‌افکن آمریکایی از پایگاه هوایی آمریکا در گوام به پرواز در آمدند و جتهای جنگنده ژاپنی و کره جنوبی آن‌ها را در این عملیات بر فراز شبه جزیره کره همراهی می‌کردند.

ژنرال تورنس جی اوشاگنسی، فرمانده نیروی هوایی آمریکا در اقیانوس آرام، در این بیانیه اعلام کرد: «کره شمالی همچنان اصلی‌ترین تهدید برای ثبات منطقه‌ای به شمار می‌رود. و اگر خواسته شود، ما آماده هستیم تا با واکنشی سریع و مرگبار و نیرویی عظیم و غافلگیر کننده در هر زمان و مکان مورد نظر وارد عمل شویم.» ‌

آمریکا پیشتر در واکنش به آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای کره شمالی، از هواپیماهای ما فوق صوت بی‌یک بی‌لانسر برای عملیات پروازی بر فراز شبه جزیره کره و نمایش قدرت استفاده کرده بود.

کار‌شناسان غربی اعلام کرده‌اند محاسبات بر اساس اطلاعات پروازی از تازه‌ترین موشک بالستیک آزمایش شده ­کره شمالی و براوردهای نظامیان ژاپنی و کره جنوبی نشان می‌دهد این موشک می‌تواند تا دِنور و شیکاگو را در آمریکا هدف قرار دهد.

کره شمالی جدیدترین آزمایش موشکی خود را روز جمعه انجام داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید